Gök, İlkaySağlam, BüşraGastronomi ve Mutfak Sanatları / Gastronomy and Culinary Arts2024-08-072024-08-072020https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QiCwIZ9WXB1_TqBY91cKL8K1UAkwrswCrul3XVBSSQCThttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4500Günümüzde şehirde yaşayan, kendi gıdasını üretemeyen insan sayısı, kırsalda yaşayan insan sayısını geçmiştir. Her geçen gün nüfus artmakta, plansız şehircilikle kırdan kente göçler çoğalmakta ve şehirdeki insanı besleyecek olan üreticilerin sayısı azalırken, gıdaya olan talep artmaktadır. Kentlileşmeyle birlikte tüketicinin gıda ihtiyacını direkt olarak üreticiden sağladığı sistemler yerini, üreticilerin olmadığı pazarlara ve büyük marketlere bırakmıştır. Gıdaya erişim kanalları olan marketler, semt pazarları, bakkal ve manavların alternatif olarak üreticilerin geri plana atılmadığı, üretici merkezli organik/yeryüzü pazarları, gıda toplulukları ve gıda kooperatifleri de tüketicilerin karşısına çıkmaktadır. Bu araştırmada İstanbul özelinde, Alternatif Gıda Ağları olarak tanımlanan, organik/yeryüzü pazarları, gıda toplulukları, kolektifler ve gıda kooperatiflerinin yapıları incelenmiştir. Bu ağları kullanan tüketicilere anket çalışması uygulanmış, ağların bilinirliği, ağlara olan güven ve sosyal boyutları hakkında tüketici tutumları değerlendirilmiş, veriler Spss analiz programı ile ölçülmüştür.Today, the number of people living in cities and incapable of producing their own food has exceeded those of living in the country. While population keeps growing day by day, migration from the countryside to cities increases with unplanned urbanization and as the number of food producers supposed to feed people in cities decreases, the demand on food continuously grows. With the urbanization, the systems through which the consumers get their foods directly from the producers have been replaced by the supermarkets and markets where there are no producers . As an alternative to markets, farmers markets, grocery stores and greengrocers, consumers also have producer-centered organic/earth markets, food communities and food cooperatives as a channel where producers are not cut off from the process. In this study, the structures of organic / earth markets, food communities, collectives and food cooperatives, which are defined as Alternative Food Networks, were examined exclusively within Istanbul. A questionnaire study was applied to the co-producers using these networks. Their attitudes about the awareness of networks, their trust in networks and their social dimensions were evaluated, and the data were measured with the Spss analysis program.trBeslenme ve DiyetetikGastronomi ve Mutfak SanatlarıZiraatAlternatif gıda ağlarıNutrition and DieteticsAğlarGastronomy and Culinary ArtsAgricultureKentsel tarımAlternative food networksNetworksSatınalma davranışıUrban agricultureTüketici davranışıPurchasing behaviorConsumer behaviorTüketici tutumlarıConsumer attitudesAlternatif gıda ağları ve tüketici tutumları araştırması İstanbul örneğiAlternative food networks and consumer attitudes research Istanbul caseMaster Thesis88https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QiCwIZ9WXB1_TqBY91cKL8K1UAkwrswCrul3XVBSSQCT