Azaltun, MuratKarabulut, Can2024-08-072024-08-072018https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=as2oTjW5jfr9IKSvmCdJYmgMEwAVwOTsMyjL-cnmzIjMi45i7TesC9EI2A_gd40Zhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4182Günümüzde teknolojinin ileri boyutlara ulaşmasıyla gelişen ulaşım ve haberleşme sistemleri, küreselleşmeyi artırmış ve bu durumda rekabetin daha da yoğunlaşmasına sebep olmuştur. Yoğun rekabet ortamında faaliyet gösteren işletmeler rakiplerini geride bırakmak amacıyla çeşitli stratejiler benimsemektedirler. Bu stratejiler; farklılaşma, maliyet odaklılık ve odaklanma stratejileridir. Rekabet ortamında, yeniliğe önem vererek farklılaşma stratejisi ile ön plana çıkmaya çalışan işletmeler söz konusu sürecin maliyetli olması ve belirsizliğinin bulunması nedeniyle yatırım yapma konusunda tereddüt etmektedirler. Ancak üretilecek katma değeri yüksek bir ürünün ülke ekonomisine katkı sağlayacağı düşüncesi, devletleri, teknoloji üretim sürecinin maliyetlerini azaltmaya yönelik olarak farklılaşma stratejisi güden işletmelere destek sağlamaya yöneltmektedir. Bu desteğin şekli ve boyutu ise ülkeden ülkeye değişmektedir. Bu çalışma ile Türkiye'de, devletin teknoloji üretmeye yönelik faaliyet gösteren işletmelere sağlamış olduğu vergisel ve finansal desteğin boyutu ile sağlanan bu desteklere işletmelerin nasıl yaklaştığı, ülkenin Ar-Ge göstergeleri baz alınarak, teknoloji üretimi konusunda öncü ülkeler olan ABD, Japonya, Güney Kore, Avrupa Birliği ve Çin'in Ar-Ge göstergeleri ile kıyaslama yapılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır.Nowadays, transportation and communication systems, which have developed due to the advanced technology, have increased the globalization and in this case, the competition has intensified. Companies operating in a highly competitive environment adopt various strategies in order to stand out from their competitors. These strategies; differentiation, cost-focus, and focus strategies. In a competitive environment, enterprises that are trying to come to the forefront with a differentiation strategy, giving importance to innovation, are hesitant to invest due to the cost and uncertainty of the process in question. However, the idea that a product with high added value will contribute to the national economy leads states to provide support to enterprises that have a differentiation strategy in order to reduce the costs of the technology production process. The shape and size of this support vary from country to country. In Turkey In this study, the state of the art of taxation and financial support it provides to businesses operating for producing size provided with how to approach the business that supports the country's R & D indicators, based on technology pioneer countries, it has been tried to be demonstrated by comparison with the US, Japan, South Korea, the European Union and China's R & D indicators.trİşletmeAraştırma-geliştirmeAraştırma-geliştirme harcamalarıDestekleme politikalarıBusiness AdministrationDevlet desteğiResearch-developmentResearch-development expendituresTeknoloji geliştirme bölgeleriSupport policiesGovernment backingTeknoloji sektörüTechnology development areasTeknoloji yatırımlarıTechnology sectorTechnology investmentsTeknolojik gelişmelerTechnological developmentsTürkiye'de teknoloji üretimi konusunda devlet tarafından sağlanan desteklere işletmelerin yaklaşımı üzerine bir araştırmaTürki̇ye'de teknoloji̇ üreti̇mi̇ konusunda devlet tarafindan sağlanan desteklere i̇şletmeleri̇n yaklaşimi üzeri̇ne bi̇r araştirmaMaster Thesis161https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=as2oTjW5jfr9IKSvmCdJYmgMEwAVwOTsMyjL-cnmzIjMi45i7TesC9EI2A_gd40Z