Yıldız ÜNSALMehmet Emin USTA2024-05-252024-05-2520182146-745510.19126/suje.443973https://doi.org/10.19126/suje.443973https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/307550/okullarda-algilanan-hizmetkar-liderlik-duzeyinin-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1791Bu araştırma öğretmenlerin algıladıkları hizmetkâr liderlik davranışlarının düzeyini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri, 2015-2016 yılında Şanlıurfa İli Merkez İlçelerindeki tüm ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 484 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Hizmetkâr Liderlik Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmatik ortalama, t testi, tek yönlü anova ve post-hoc testleri kullanılmıştır. Bu araştırma sonucunda, katılımcıların hizmetkâr liderlik algılarının yüksek düzeyde olduğu ve hizmetkâr liderlik algılarının, katılımcıların okul konumu, yöneticilerinin atanma şekli, okul türü, okuldaki öğretmen sayısı ve medeni durum değişkeni açısından anlamlı farklılık gösterirken, cinsiyet, hizmet yılı, branş ve öğrenim durumu değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess[Sosyal > Sosyal > Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Sosyal > Sosyal > Davranış Bilimleri]Okullarda Algılanan Hizmetkâr Liderlik Düzeyinin İncelenmesiArticle841681843075504