Tuna, KadirBaştan, Ömer2024-05-272024-05-272014https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3ClwhjACbFeEzoKTCRStc5f4ZG7eLFLRwALy5er4tBmwhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3420Bu araştırma; ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin okulla ilgili öğretimsel ve yönetimsel kararlara katılma düzeylerine ilişkin görüşlerini belirlemek, öğretmenlerin kararlara katılım düzeylerinin kişisel özelliklerine göre farklılaşma durumunun incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda kişisel bilgi formu ve karar verme ölçeğinden oluşan anket formu; 2012-2013 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili, Körfez ilçesinde bulunan ortaokullarda (ilköğretim ikinci kademe) görev yapan 231 öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin, okullarda karar verme düzeylerinin biraz düzeyinde olduğu, öğretimsel kararlara yönetimsel kararlardan daha fazla katıldıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin karar verme düzeylerini belirleyen boyutlar arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu, kişisel özelliklerinden sadece okulda görev yapan branş öğretmeni sayısına göre karar verme düzeylerinde farklılaşmaların olduğu, 11-20 arası branş öğretmeninin olduğu okullarda, öğretmenlerin kararlara daha fazla katıldıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Karar, Karar Verme, Kararlara katılma.This study was conducted to determine the level of participation in decision making process of the Secondary School teachers and aims to research the differences of participating to decision making process according to personal characteristics and skills. For this purpose, Personal information form and decision making scale questionnaire have been implemented to the 231 teachers who work in secondary schools in Körfez District of Kocaeli in the Academic Year of 2012-2013.The data obtained from surveys have been analyzed by SPSP 21.0 statistical software in computer.As a result, It has been seen that the teachers in the schools are 'on the bit level' in decision making process. But They have participated educational decision more than administrative decision. We can see the positive meaningful relationship among the decision making process. We can also see the differentiation according to the numbers of the branch teachers. It has been concluded that the numbers of 11-20 teachers in schools have participated more in decision making process.Key Words: Decision, Making Decision, Participating the Decision.trEğitim ve ÖğretimKararlara katılmaEducation and TrainingOrtaokul öğretmenleriDecision making participationOrtaokullarSecondary school teachersSecondary schoolsÖğretmenlerTeachersOrtaokullarda görev yapan öğretmenlerin okullarda alınan kararlara katılma durumları: Kocaeli Körfez örneğiThe parfi̇ci̇pati̇on of the secondary school teachers to the deci̇si̇on maki̇ng process i̇n secondary schools: An example of Körfez di̇stri̇ct Kocaeli̇Master Thesis86https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3ClwhjACbFeEzoKTCRStc5f4ZG7eLFLRwALy5er4tBmw