Okursoy, AlgınArslan, Şakir2024-05-272024-05-272014https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKQvLJ6MjnpwBvJBteYSB6VF--LHCiHYatna8cd9w6lI7https://hdl.handle.net/20.500.14517/3300Bu araştırma Aydın ili Söke ilçesinde bulunan ilkokul ve ortaokullardaki öğretmenlerin örgüt kültürünü katılma derecelerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni 2013-2014 Eğitim Öğretim yılında Söke ilçesinde bulunan ilkokul ve ortaokul dereceli, en az 10 öğretmen çalışan okullardaki öğretmenlere uygulanmış, 255 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlerimizin 111 sınıf öğretmeni,106 öğretmenimiz branş öğretmeni, 38 eğitimcimiz yöneticiden oluşmaktadır. Öğretmenlere 25 sorudan oluşan örgüt kültürü anketi uygulanmıştır. Verilerin analizinde standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi gibi istatistik teknikler kullanılmıştır. Ve şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1- Aydın ili Söke ilçesi ilkokul ve ortaokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin, örgüt kültürüne ilişkin algılarında mezun oldukları okullara göre anlamlı bir fark vardır. 2- Aydın ili Söke ilçesi ilkokul ve ortaokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin, örgüt kültürüne ilişkin algılarında okuldaki hizmet sürelerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık vardır.This research was done to determine the teachers in primary and elementary school participation in organizational culture. The universe of the research consists of 255 teachers which were in Söke primary and elemental schools in academic year 2013-2014. The teachers consist of 111 classroom(grade) teachers, 106 branch teachers, 38 directors. A survey of 25 questions were done to the teachers. In the analyzing, standart deviation, t test, one way variance analysis were used. The following conclusions were found: 1. There is a meaningful difference in perception of organizational culture between the principals and teachers in primary schools and elementary schools in Söke, according to the school they were graduated from. 1. There is a statistically meaningful difference in perceptions of organizational culture between the principals and teachers in primary schools and elementary schools in Söke, according to their lengths of service in the schooltrEğitim ve ÖğretimİşletmeOkul yönetici algısıOkul yöneticileriOrtaokul öğretmenleriEducation and TrainingBusiness AdministrationOrtaokullarSchool administrators perceptionÖrgüt kültürüSchool administratorsSecondary school teachersÖğretmen algısıSecondary schoolsOrganizational cultureÖğretmenlerTeacher perceptionİlkokul öğretmenleriTeachersPrimary school teachersİlkokullarPrimary schoolsYönetici ve öğretmenlerin örgüt kültürünü algılama düzeyleri: Söke örneğiThe perception level of principals and teachers organizational culture: Example of SökeMaster Thesis126https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKQvLJ6MjnpwBvJBteYSB6VF--LHCiHYatna8cd9w6lI7