Demir, DidemDemir, Didem2024-11-152024-11-15202301307-71122667-6907[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-10]https://hdl.handle.net/20.500.14517/7445Bu çalışmada Web of Science akademik veri tabanında 1970-2023 yılları arasında yer alan tüketici katılımı konusuna ilişkin yayınlanmış tüm araştırmalar bibliyometrik analizle incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı, bibliyometrik analiz yöntemini kullanarak tüketici bağlılığının gelişimini incelemek için mevcut literatürü analiz etmektir. Özellikle 2021 ve 2022 yıllarında yayın sayısında gözlenen artışın tüketicilerin dijital kullanımındaki artışla ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır. Tüketicilerin artık daha fazla rol üstlendiği marka iş birlikleri de bu konudaki çalışmaların artmasında rol oynamaktadır. Çalışmada tüketici katılımıyla birlikte en sık kullanılan anahtar kelimeler de belirlenmiştir. Tüketici katılımı çalışmalarında sıklıkla kullanılan anahtar kelimeler incelendiğinde \"sosyal medya\", \"Face-book\", \"çevrimiçi marka toplulukları\" ve \"marka bağlılığı\" gibi terimler öne çıkmaktadır ve bu da tü-keticilerin katılım sağlamasındaki en önemli göstergelerinden birinin dijitalleşmeyle birlikte artması olarak görülmektedir. Pazarlama alanına katkı sağlamayı amaçlayan bu çalışmada tüketici katılımına ilişkin kapsamlı bir bibliyometrik analiz yapılmış ve gelecek çalışmalara katkı sağlamak amacıyla sonuçlar paylaşılmıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessTÜKETİCİ KATILIMININ BİBLİYOMETRİK ANALİZİ (1970-2023)Article0665109122