Uçkun, GaziKahya, Özden2024-05-272024-05-272015https://hdl.handle.net/20.500.14517/3565Nitelikli iş gücü, verimli bir ekonomi için vazgeçilmez unsurdur. Nitelikli iş gücüne sahip olmanın yolu ise iyi planlanmış mesleki eğitimle mümkündür. Mesleki ve teknik eğitim bu açıdan gelişmekte olan ekonomiler için hayati önem arz etmektedir. İnsan gücü piyasasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünün işletmelerle iş birliği yapılarak yetiştirilmesi, mesleki ve teknik eğitim sistemi bütünlüğü içerisinde desteklenerek geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması gerekmektedir. Bu araştırmada 'Mesleki Eğitim Merkezi Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanında Öğrenim Gören Öğrencilerin İşletmede Uygulanan Mesleki Eğitim (Pratik Uygulama) Çalışmalarının Değerlendirilmesi' başlığı altında 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu uyarınca öğrencilere işletmelerde yaptırılan meslek eğitimi uygulamalarının analiz edilmesi, uygulamadaki durumun tespit edilmesi, öğrencilerin işletmelere uyum sağlayabilme düzeylerinin belirlenmesi, meslek eğitimi sonunda kazandırılması amaçlanan bilgi birikimi ve uygun davranışları edinme düzeyleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma; Giriş, Mesleki Eğitimde Genel Kavramlar Türkiye'de ve Dünya'da Mesleki Eğitim, Yöntem, Bulgular ve Yorumlar, Sonuç, ve Öneriler olmak üzere beş bölüm altında toplanmıştır. Araştırmanın evrenini, Kocaeli ili sınırları içerisinde altı Mesleki Eğitim Merkezinin Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri Alanı Kuaförlük, Berberlik, Cilt Bakımı dallarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın temel veri kaynağını anketlerle toplanan veriler oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( x ), standart sapma (ss), t testi ve varyans (anova) kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı p<0.05 düzeyinde test edilmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde, araştırmaya katılan öğrencilerin demografik bilgilerine, araştırma evrenindeki öğrencilerin iş yerlerine ve pratik eğitim yapılan işyerinin eğitim yönüyle değerlendirilmesine ilişkin bulgulara yer verilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin %66,7'si, işletmelerde sekiz saatten fazla çalıştırıldığını, %94,3'ü iş yerinde çeşitli işlerde Pratik uygulama yapma imkanı bulduğunu belirtmiştir, Pratik eğitim yapılan iş yerlerini denetlemeye giden koordinatör öğretmenlerinin %97,1'i denetlemeye düzenli olarak geldiği vb. bulgulara erişilmiştir. Uygulamaların amacına ulaşması için koordinatör öğretmenler ve işletmeler tarafından yapılması gereken faaliyetler gerektiği gibi düzenlenmeli ve uygulanmalı; Öğrencilerin istekliliğini artırmak için öğrencilerin aldıkları ücretler günün şartlarına uygun hale getirilmeli fazla mesai ve performansları ücrete yansıtılmalı; İş yerlerinde mesleki eğitim (pratik eğitim) çalışması yapan öğrencilerin, eğitim gördükleri süre içerisinde bilgi ve beceri kazanmalarını sağlayabilecek imkânlar oluşturulmalı; Koordinatör öğretmenlerin öğrencilerle düzenli olarak görüşmeleri sağlanmalı ve ortaya çıkan problemleri beraber çözmeleri sağlanmalı vb. gibi önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: mesleki ve teknik eğitim, pratik eğitim, güzellik ve saç bakım hizmetleriSkilled labor is indispensable for efficient economy. If this is the way to have a qualified workforce is possible with a well-planned vocational training. Vocational and technical education is of vital importance for the emerging economies in this regard. The training of qualified manpower needs of the people heard that the labor market making business with cooperation, it is necessary to develop vocational and technical education system within the integration and dissemination. In this research, 'Vocational Training Centre Beauty and Hair Care Services Students Studying in the Field of Applied Business Training (Practical) Assessment of study under the heading' 3308 analyzing business applications built vocational training to students in accordance with the Vocational Training Act, to determine the status of the application, Determining the level of enterprises to adapt to students, to gain vocational training is intended to eventually acquire knowledge and appropriate behavior levels were studied to determine. Research; Introduction, general concepts in the World and in Turkey Vocational Training, Methods, Results and Reviews, results, and is divided into five sections including recommendations. The population of the study, six Vocational Training Center in Kocaeli province Beauty and Hair Care Services Area Hairdressing, Barbering, consists of students studying in Skin Care branch. The main data sources for the study consisted of data collected through questionnaires. To analyze the data obtained in the SPSS statistical software was used. The data obtained in accordance with the purpose of frequency (f), percentage (%), mean (x), standard deviation (SD), t-test and analysis of variance (ANOVA) were analyzed using. P whether there is a significant difference between the groups <0.05 were tested. In the fourth part of the research, the demographics of the students who participated in the survey, students in the research universe and practical workplace training is devoted to the findings of the evaluation of the training aspects of the work done. 66.7% of the students participating in the research, business in that eight hours of operation, of 94.3% in the workplace stated that the opportunity to make practical application in various jobs, the practical training of the work place to control the outgoing coordinator teachers regularly checking the 97.1% etc. as it came. results have been achieved. To achieve the purpose of the application required by the coordinator teachers and business activities should be arranged as required and should be implemented; Wages earned by students in order to increase the willingness of the students should be tailored to the circumstances of the day, overtime and performance should be reflected in the price; Vocational training in the workplace (practical training) study that students, opportunities that would allow them to acquire knowledge and skills during their study should be created; Coordinator of teachers and students should be provided with regular meetings together to solve the problems that arise, etc. should be provided. suggestions were made as. KEYWORDS: vocational education, practical education, beauty and hair care servicestrEğitim ve ÖğretimEğitimGüzellikKuaförlükEducation and TrainingMesleki eğitimEducationBeautyMesleki eğitim merkezleriHair dressingVocational educationPratik Uygulama merkeziVocational education centersSaç bakımıPractical Application CenterHair careStajTrainingMesleki eğitim merkezi güzellik ve saç bakım hizmetleri alanında öğrenim gören ögrencilere, işletmelerde uygulanan mesleki eğitim (pratik eğitim) çalışmalarının değerlendirilmesiBeauty and hair care services vocational education centers in the applied in business education students in the field of vocational training (practice) evaluation of workMaster Thesis189https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80AZSoq9xLdpyBz35ezMun2Qd65BST8qwX0EzXPC5G0wx