Eryılmaz, MehmetEbeoğlu, Ayten2024-05-272024-05-272014https://hdl.handle.net/20.500.14517/2791Eğitim kurumları yönetiminde günümüzde tahmin edilemeyen bir profesyonelleşme gerçekleşmektedir. Görev yaptığı kurum ile bütünleşmiş, görev ve sorumluluklarının bilincinde ve yaptığı işe tam anlamıyla motive olmuş yöneticilerin, kurumun verimini artıracağı bilinmektedir. İnsan ilişkilerinin en üst düzeyde olduğu ve sürekli değişen teknoloji nedeniyle yeniliklerin yakından takip edilmesi gereken bu eğitim kurumlarının performanslarının üst düzeyde olmasının, yöneticilerin performanslarıyla yakından ilgili olduğu ve eğitim kurumunun verimini artıracağı bilinmektedir. Eğitim kurumlarının karmaşık bir örgüt yapısı olmamasına rağmen, farklı nitelik ve birikimi olan yöneticiler tarafından yönetilmesinden dolayı, yöneticileri motive eden faktörler de kişilere göre değişebilmektedir. Bu araştırmada, özel ve kamu sektöründe çalışan eğitim kurumu yöneticileri arasında, çeşitli motivasyon faktörleri bağlamında bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Bu doğrultuda Bursa ilinde özel ve kamu sektörüne ait 162 eğitim kurumundaki 341 eğitim kurumu yöneticisine, yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: 1) Yönetim 2) Yönetim Teorileri 3) Motivasyon 4) Motivasyon Teorileri 5) Yöneticilerin Motivasyon DüzeyleriCurrent management of educational institutions has undergone a professionalisation which could not have been predicted. It is known that the productivity of the institution will be increased by managers who are integrated in the institution, who are aware of their duties and responsibilities and who are motivated to undertake the work in all senses. The performance of these educational institutions at the highest level requiring close following of innovations due to continuously changing technology and human relations at the highest level, is closely related to management performance and is known to increase the productivity of the educational institution. Although educational establishments have a complex organisation structure, because they are managed by administrators with different attributes and erudition, the motivating factors for managers may change according to the individual. In this study it was researched whether or not there was any difference between managers working in state and private sector educational institutions in the context of various motivating factors. The study was conducted by completion of a questionnaire in a face-to-face interview with 341 educational administrators in 162 state and private educational institutions in the province of Bursa. Key Words: 1) management 2) management theories 3) Motivation 4) Motivation theories 5) motivation levels of managerstrEğitim ve ÖğretimİşletmeEğitim kurumlarıEğitim yönetimiEducation and TrainingBusiness AdministrationMotivasyonEducation establishmentsEducational administrationOkul yöneticileriMotivationOkul yönetimiSchool administratorsSchool administrationYönetimManagementÖzel ve kamu eğitim kurumu yöneticilerinin motivasyon düzeyleri üzerine bir araştırmaA research on the moti̇vati̇onal levels of publi̇c and pri̇vate educati̇onal i̇nsti̇tuti̇ons' admi̇ni̇stratorsMaster Thesis173https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3AuKwytTW2-0dNcDCqSYKjDr_pGaCexyfG6CxYMXUW4m