Varlı, ErsenKömüşdoğan, Duran2024-08-072024-08-072022https://hdl.handle.net/20.500.14517/5551'Bağlama Çalgısında Tezenesiz Çalım Tekniklerinin İncelenmesi ve Farklı Düzenlerde Seçilen Eserlerin Tezenesiz İcraya Uyarlanması' isimli bu çalışmada daha önce yapılmış olan bu teknikte yayımlanmış metotları inceleyip tekniğin icrası ile bilgiler verilmiştir. Sonrasında ise, bu metotlarda bulunan gösterim işaretleri dışında farklı bir transkripsiyon sistemi ile sadeleştirmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada, giriş bölümünde çalışmanın yöntem ve amaçlarından bahsedilmiştir. Yapılan çalışmanın evren ve sınırlılıkları hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, bağlama çalgısının tarihçesinden ve yapısından bahsedilmiştir. Bağlama boyutları ile ilgili teknik hesaplamalar ve ailesi hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde, bağlamada kullanılan düzenler ve çalım teknikleri incelenmiş, tezenesiz çalım tekniği ile ilgili bilgiler verilerek yayımlanmış metotlar karşılaştırılmıştır. Fotoğraf ve şekillerle kaynaklardan örnekler paylaşılmıştır. Dördüncü bölümde tezenesiz çalım tekniğinde yayınlanmış olan basılı, sesli ve görüntülü yayınlar hakkında bilgiler verilerek, basılı iki yayın içerisindeki transkripsiyon ve işaretler paylaşılmıştır. Farklı düzenlerde yapılmış örnek notalar incelenmiş ve farklı düzen tercih sebepleri araştırılmıştır. Son bölümde farklı düzenlerde eser örnekleri verilmiş ve bu eserlerin yazımında tercih edilen transkripsiyon sisteminden şekil ve örneklerle bahsedilmiştir.In this study named ' Investigation of Playing Techniques without Plectrum in the Baglama Instrument and Adaptation of the Works Selected in Different Styles to the Performance Without a Plectrum', we have tried to give information about the performance of the technique by examining the previously published methods in this technique. Afterwards, it has been tried to simplify it with a different transcription system apart from the notation marks found in these methods. In this study, the methods and aims of the study were mentioned in the introduction. Information about the universe and limitations of the study was given. In the second part of the study, the history and structure of the baglama instrument were mentioned. Information about the technical calculations of the baglama dimensions and its family were given. In the third part of the study, the arrangements and playing techniques used in baglama were examined. The published methods were compared by giving information about the technique of playing without the plectrum. Examples from sources with photographs and figures were shared. In the fourth part, information about the printed, audio and video broadcasts published in the technique of playing without a plectrum was given, and the transcriptions and images in the two publications were shared. Sample notes made in different arrangements were examined. Reasons for different layout preferences were investigated. In the last part, examples of works in different orders were given and the preferred transcription system in the writing of these works was mentioned with figures and examples.trMüzikMusicBağlama çalgısında tezenesiz çalım tekniklerinin incelenmesi ve farklı düzenlerde seçilen eserlerin tezenesiz icraya uyarlanmasıInvestigation of playing techniques without plectrum in the baglama instrument and adaptation of the works selected in different styles to the performance without a plectrumMaster Thesis105https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUdVREIFQIY7ai431dmbhUUwRBQ-eegMLVyq73YXe71_U