K. Gamze YAMANFüsun EKŞİHalil EKŞİSümeyye YÜCEL2024-05-252024-05-2520201303-04932148-492910.17240/aibuefd.2020.20.56791-501076https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.56791-501076https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/456245/universite-ogrencilerinin-anne-babaya-baglanma-kendinitoparlama-gucu-ve-bilissel-esneklikleri-arasindaki-iliskileroruntusu-bir-yol-analizi-calismasihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1881Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin anne-babaya bağlanma ile kendini toparlama gücü arasındaki ilişkide bilişsel esnekliğin yordayıcı rolü olup olmadığını test etmektir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde yapılandırılmıştır. 352 üniversite öğrencisinden veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin anne-babaya bağlanma, kendini toparlama gücü ve bilişsel esneklik bakımından bazı demografik özelliklere göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Annebabaya bağlanma ile kendini toparlama gücü arasındaki ilişkide bilişsel esnekliğin yordayıcı rolü olduğu sonucuna yol analizi ile ulaşılmış olup bu değişkenler arasındaki ilişkiler örüntüsünde elde edilen uyum indeksi değerlerinin iyi uyum verdiği görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ANNE-BABAYA BAĞLANMA, KENDİNİTOPARLAMA GÜCÜ VE BİLİŞSEL ESNEKLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERÖRÜNTÜSÜ: BİR YOL ANALİZİ ÇALIŞMASIArticle203125812714562451