Çengel, ÖzgürTiske, Barış2024-08-072024-08-072023https://hdl.handle.net/20.500.14517/6027Firmalar, birçok markanın ve ürünün kabul edildiği uluslararası pazarlara girerken Pazar stratejilerini daha çok uygulamaktadır. Bu çalışmanın amacı, pazarlama stratejilerinin ve rekabet avantajının ihracat performansı üzerinde ki etkilerini araştırmaktır. İş hakkında konuşurken, rekabet avantajı, belirli bir firmayı rakiplerinden daha kaliteli mal veya hizmet üretmeye teşvik eden faktörler için geçerlidir. Pazarlama karması bileşeni, bir şirketin geçmiş uyum stratejisinden etkilenen anlamlı bir faaliyettir ve bu pazarlama karması bileşeninin ve rekabet stratejilerinin firmanın başarısındaki önemini inceler. Adaptasyon süreci, bir şirketin uluslararası pazardaki performansını etkileyen rekabet avantajını tanımlamaya yardımcı olur. Pazarlama adaptasyonu, bir şirketin uluslararası pazarlarda ki başarısı için önemli bir unsur olarak Kabul edilmiştir. Firmalar, uluslararası pazarlara girerken, şirketlerinin organizasyon yapısını, ürün veya hizmet sunumlarını yerel pazarlara ne kadar uyumlu hale getireceklerine karar vermelidir. Firmaların pazarlama faaliyetlerini uluslararası pazarlara nasıl verimli bir şekilde uyarlayabileceklerini bilmek için pazarlama işlevinin farkında olmamız gerekir. Uyum Stratejileri, belirli bir ülkenin ihtiyaç ve tercihlerine uygun olarak bir ürün veya hizmetin promosyonunu, fiyatını ve ambalajını değiştirmeyi içerir. Başarılı yöneticiler, uyum yeteneği geliştirmek için organizasyonel yapıya yatırım yapma sürecini yönetmelidir. Rekabet avantajının temel ilkelerini anlamak, güçlü bir iş stratejisi oluşturmak, başarılı yatırım yapmak ve ekonomiyi küresel ölçekte gerçekleştirmek için önemlidir. Rekabet avantajları, işletmelerin hedef pazarlarına rakiplerinden daha değerli bir ürün veya hizmet sunmalarını sağlar. Uzun vadede, firmanın rakiplerinden daha fazla satış yapmasına yardımcı olur. Rekabet avantajı yaratmak, tüm başarılı işlerin hedefidir. Daha fazla satış ve daha yüksek kar elde etmek için işletmeniz rekabet avantajı yaratır. Bu araştırmanın sonuçları, firma özellikleri, uluslararası pazarlama stratejisi bileşenleri ve rekabet avantajının ihracat performansı üzerinde ki etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Uluslararası pazarlama stratejisine dayalı olarak, modele rekabet stratejileri teorisi ve pazarlama karması stratejisi eklenmiş ihracat performansına etkisi incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Uluslararası Pazarlama Stratejilerinin Uyarlanması, Rekabet Avantajı, Pazarlama Karması ve Türk İhracatçılarıCompanies mostly execute their market strategies while entering international markets, where many brands and goods are approved. The purpose of this research is to examine the impact of marketing strategies and competitive advantage on export performance. When discussing about trade, competitive advantage execute to the elements that empower a given firm to generate higher quality goods or services than its rivals. Marketing mix elements is an important activity that is affected by a company's former adaptation strategy, and they research the significance of that marketing elements and competition strategies to the company's achievement. Adaptation process supports the company's competitive advantage, which in turn influences its productivity in the international market. Marketing adaptation has been admitted an important element to a company's success in international markets. When ingression into international markets, firms must decide how much they will integrate their firm's organizational structure, goods or service offerings to the local markets. In order to know how firms can efficiently harmonize their marketing activities to international markets, we have to aware of marketing function. Adaptation strategies is included modifying the promotion, price and packaging of a goods or service to proper the needs and preferences of a particular country. Successful managers should manage the process of investing organizational laxity in order to develop adaptive ability. Understanding the basic principles of competitive advantage is substantial for creating a strong business strategy, investing successfully, and understanding the economy on global scale. Competitive advantages allow company to offer their target market a goods or service with more value than rivals. In the long term, ıt assists firm to drives a greater number of sales than rivals. Creating competitive advantage is the target of all successful organizations. In order to making more sales and higher profit your business generate and competitive advantage. The results of this research aim to study the impact of company features, international marketing strategy components and competitive advantage on export performance. Based on international marketing strategy, competition strategies theory and marketing mix strategy is put in into the model and its impact on export performance is researched. Additionally, as my main area of interest, this study aims to investigate how international marketing strategy elements and competitive advantage can affect company performance for Turkish exporters. The information obtained from the literature confirms that adaptation of international marketing strategy elements and aware of the competitive advantage can increase firm's performance. Key words: Adaptation of international marketing strategies, competitive advantage, marketing mix and Turkish exportersenUluslararası İlişkilerInternational RelationsİşletmeBusiness AdministrationUluslararası pazarlama stratejisi bileşenlerinin uyarlanması, rekabet avantajı ve firma performansı: Türk ihracatçıları üzerine bir araştırma'Adaptation of international marketing strategy components, competitive advantage, and firm performance: A study of Turkish exporters'Doctoral Thesis124https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxH-W8pRjOpMCLTIV2n5rX4N-G0Jcwxy_YI0qxpbyhklP