Hızarcı, SezinTanyel, SerhanDündar, SelimGökaşar, IlgınŞengöz, BurakTopal, Aliİnşaat Mühendisliği / Civil Engineering2024-05-252024-05-2520232822-683610.18400/tjce.13145592-s2.0-85173892608https://doi.org/10.18400/tjce.1314559https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1281098/isiksiz-kavsaklarda-kritik-aralik-kabulu-icin-yeni-bir-yaklasimBu çalışma kapsamında İzmir’de yer alan 4 ışıksız kavşaktan toplanan verilerden yararlanarak, farklı manevralar için bağıntılar geliştirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada, kritik aralık kabul değerinin, düşük ana yol hacim değerleri altında önemli oranda değişkenlik gösterdiği; ancak ana yol trafik akımı yüksek değerlere ulaştığında sürücülerin daha kısa aralıkları kabul ettikleri görülmüştür. Aralık kabul değerinin belirlenmesinde, kavşağa giriş yapacak sürücünün manevrasından daha çok; uygun aralık bulmaya çalıştığı manevranın daha etkin olduğu görülmüştür. Çalışmanın bir diğer çıktısı da, özellikle düşük ana yol trafik akımı etkisi altında sürücü davranışlarının daha etkili olduğu ve davranış farklılıklarının modele katılmasıyla sahada gözlemlenen değerlere daha sağlıklı biçimde ulaşılabileceği anlaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccesscapacitycritical gapUnsignalized intersectionsIşıksız Kavşaklarda Kritik Aralık Kabulü İçin Yeni Bir YaklaşımIşiksiz Kavşaklarda Kritik Aralik Kabulü İçin Yeni Bir YaklaşimArticleQ334410513212810980