Çora, HakanUluslararası İlişkiler / International Relations2024-11-152024-11-15202011309-42892149-9136[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-106]https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/364817/egitim-kurumlarinda-yoneticilerin-kullandiklari-lider-guc-kaynaklarinin-orgutsel-ogrenme-uzerindeki-etki-ve-sonuclarihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7375Bu çalışma, ilkokullarda görevli yöneticiler tarafından kullanılan güç kaynaklarınınörgütsel öğrenme üzerindeki etkilerini konu almaktadır. Çalışma kapsamında Denizli ilinde yer alan ilkokullarda çalışan 217 öğretmenden anket yolu ile veri elde edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla ANOVA, t-testi,korelasyon analizi ve regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler neticesinde lider güç kaynakları boyutlarından karizmatik güç (β=0,15, p<0,05), uzmanlık gücü (β=0,34, p<0,01) ve zorlayıcı gücün (β=0,09, p<0,05) örgütselöğrenme üzerinde anlamlı etkilere sahip olduğu gözlenmiştir. Buna karşın; diğer güç kaynakları ile birlikte ele alındığında ödüllendirici güç ve yasal gücün örgütsel öğrenme üzerinde beklenilen etkiyi göstermediği tespit edilmiştir. İlkokul yöneticilerinin sahip oldukları deneyim ve bilgi birikiminden kaynaklanan uzmanlık güçlerinin, örgütsel öğrenme sürecinde kullanabilecekleri en önemli güç türü olduğunun anlaşılması bu çalışmanın temel çıktısını oluşturmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıEĞİTİM KURUMLARINDA YÖNETİCİLERİN KULLANDIKLARI LİDER-GÜÇ KAYNAKLARININ ÖRGÜTSEL ÖĞRENME ÜZERİNDEKİ ETKİ VE SONUÇLARIArticle11214863364817