Öncü, Elif ÇelebiDemir, Ahmet2024-08-072024-08-072022https://hdl.handle.net/20.500.14517/5503Bu çalışmada, COVİD-19 pandemi sürecinde 14-18 yaş grubundaki çocukların çevrimiçi oyun bağımlılığının saldırganlık üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ve nitel verilerine yönelik içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmanın evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında İstanbul Avrupa yakasında İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bünyesindeki devlet liselerinde öğrenim gören 14-18 yaş arasındaki toplam 27.972 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise 303'ü kız ve 223'ü erkek olmak üzere toplamda 526 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada demografik verileri toplamak için 'Demografik Bilgi Formu', çevrimiçi oyun bağımlılığı ile ilgili verileri toplamak için 'Çevrimiçi Oyun Bağımlılığı Ölçeği', saldırganlık ile ilgili verileri toplamak için 'Buss-Perry Saldırganlık Ölçeği Türkçe Formu (BPSÖ)' ve COVİD-19 ile ilgili verileri toplamak için 'COVİD-19 Görüşme Formu' kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler 'Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paketi' programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çevrimiçi oyun bağımlılığı ve saldırganlık arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik; Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Güvenirlik Analizi, Frankas Analizi, Korelasyon ve Regresyon Analiz, Bağımsız Örneklem t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Ayrıca içerik analizine yönelik yüzdelik hesaplamalarından yararlanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre elde edilen bulgularda çevrimiçi oyun bağımlılığı etkenlerinin çocukların saldırganlığa ilişkin olan fiziksel saldırganlık, öfke ve düşmanlık üzerinde fark oluşturmadığı, sözel saldırganlık üzerinde fark oluşturduğu tespit edilmiştir.In this study, it was aimed to examine the effect of online game addiction on aggression in children aged 14-18 during the COVID-19 pandemic process. The population of this study, which was carried out with the relational scanning model and content analysis method for qualitative data, which is one of the quantitative research methods, consists of 27,972 students between the ages of 14-18 who study at state high schools under the Provincial Directorate of National Education on the European side of Istanbul in the 2020-2021 academic year. The sample of the study consists of a total of 526 students, 303 of whom are girls and 223 are boys. In the study, 'Demographic Information Form' to collect demographic data, 'Online Game Addiction Scale' to collect data about online gaming addiction, 'Buss-Perry Aggression Scale Turkish Form (BPSÖ)' to collect data about aggression and COVID-19 'COVID-19 Interview Form' was used to collect data. The data obtained in the study were analyzed using the 'Statistical Package for Social Sciences' program. To determine the relationship between online gaming addiction and aggression; Confirmatory Factor Analysis and Reliability Analysis, Frankas Analysis, Correlation and Regression Analysis, Independent Sample t-test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA) were used. He also used percentage calculations for content analysis. According to the results of the analysis, it was determined that the factors of online game addiction did not make a difference on physical aggression, anger and hostility related to aggression, but made a difference on verbal aggression.trBilim ve TeknolojiEğitim ve ÖğretimBağımlılıkCOVID 19Science and TechnologyOyun bağımlılığıEducation and TrainingOyunlarDependencyCOVID 19PandemilerGame addictionGamesSaldırganlıkPandemicsÖlçme-değerlendirmeAggressivenessMeasurement and evaluationİnternet bağımlılığıInternet addictionCOVID-19 pandemi sürecinde 14-18 yaş grubundaki çocukların çevrimiçi oyun bağımlılığının saldırganlık üzerindeki etkisinin incelenmesiInvestigation of the effect of online game addiction on aggression of children aged 14-18 during the COVID-19 pandemic processMaster Thesis149https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf_LI2qJja1fhobEJU16I_fB2OTrmlQFhzYIPN5u0rWhp