Özdemir, Göknil BişakVural, Fatih2024-08-072024-08-072019https://hdl.handle.net/20.500.14517/4426Bu çalışmada; Kanuni Hacı Arif Bey (1862-1911) ve Vecihe Daryal'ın (1914-1970) taksimleri icra teknikleri bakımından incelenmiştir. Türk Müziği kanun icracıları arasında örnek alınan bu iki icracının en önemli özellikleri, klasik üslubu temsil eden, ekol kabul edilmiş kanun icracıları olmaları ve kendisinden sonra gelen pek çok kanun icracısınca örnek alınmalarıdır. Türk Müziğinin telli ve mızraplı çalgıları arasında önemli bir yeri olan kanunun önce tarihi ve organolojik yapısı hakkında bilgiler verilmiş, yine müziğimizin önemli türlerinden biri olan taksim türü ve alt başlıkları açıklanmıştır. Bu çalışmada; Türk Müziği kanun icracıları arasında ekol olarak kabul edilen Kanuni Hacı Arif Bey ve Vecihe Daryal'ın hayatları ve müzikal kariyerleri hakkında da bilgiler verilmiştir. Her iki icracının günümüze ulaşmış üçer adetten, altı tane taksimi notaya aktarılarak, icra tekniği yönünden incelemeleri yapılmıştır. İcracıların kullandıkları mızrap vuruşları, mandal kullanımı dikkate alınarak, uyguladıkları süslemeler ayrı ayrı belirtilerek açıklanmış, icracıların üslupları karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgular çalışmanın sonuç kısmında değerlendirilmiştir.In this study; The improvizations of Kanuni Hacı Arif Bey (1862-1911) and Vecihe Daryal (1914-1970) were examined in terms of execution techniques. The most important characteristics of these two performers, who are among leading Turkish Music Qanun performers, are the fact that they are the Qanun performers, representing the classical style and they guide the performers who come after him. Information about the history and organological structure of Qanun, which is an important place among the stringed and plectrum instruments of Turkish music, is also given. At the same time, types of improvizations, which is one of the important genres of our music and its subtitles are explained.Kanuni Hacı Arif Bey and Vecihe Daryal, who are considered as ecole among Turkish Music Qanun Performers, were firstly informed about their lives and musical careers.Three pieces ofimprovizations of both performers, total six improvizations, have been transferred to the notes and their examinations have been made in terms of execution technique.The plectrum strokes used by the performers were explained by taking into consideration the use of pegs and the ornaments they applied and the styles of the performers were compared. The results were evaluated in the conclusion part of the study.trMüzikDaryal, VeciheHacı Arif BeyKanunMusicMüzikDaryal, VeciheMüzik eserleriHacı Arif BeyKanun(Müzik)Taksim sanatıMusicMusic worksTürk müziğiInstrumental improvisationÇalgılama teknikleriTurkish musicInstrumentation techniquesİcraPerformingKanuni Hacı Arif Bey ve Kanuni Vecihe Daryal taksimlerinin icra teknik analizleriPerforming technical analysis of Kanuni Haci Arif and Kanuni Vecihe Daryal improvisationsMaster Thesis103https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmaizaDn_lm6h6V2mvrHId3BEcmXReMoYRmijslf3Nq0A