Günceler, BülentCüheylan, Arifİşletme / Business Administration2024-08-072024-08-072020https://hdl.handle.net/20.500.14517/4373Üretim sürecinin en temel hareket biçimi; elde edilen ürünlerin bir pazarda, bir tüketiciye satılma kaygısıdır. Üretimden sonraki bütün bu sürece pazarlama denebilir. 21. yüzyılda artık bir zorunluluk haline gelmiş olan dijital dönüşüm; her sektörde olduğu gibi pazarlama sektörünü de dijital pazarlama olarak şekillendirmiştir. Tüketici hedef kitlesi belirlenmesi, satın alma alışkınlıkları, satın alma esnasında kurmuş olduğu birliktelik tercihleri ve öneri ile satın alma davranışının desteklenmesi temelli kavramlar daha rahat incelenebilir hale gelmiştir. Şüphesiz ki elde edilecek veri yığınını fayda sağlayacak şekilde organize etmek gerekir. Bahsi geçen konuların incelenmesinde ve organize edilmesinde; veri madenciliği bilimi kullanılarak, verilerin elde edilmesi ve aynı veriler üzerinde anlamlandırma ve etkili kullanımı için üzerinde çalışma yapılması gerekmektedir. Aynı temelde veri madenciliğinde; vakaların birlikte gerçekleşme durumunu inceleyen birliktelik kuralları temelli bir algoritma olan apriori algoritması kullanılarak hedef tüketici kitlesi belirlenebilir. Tespiti yapılmış olan hedef kitle üzerinde öneri, reklam gibi çalışmalar yapılarak tüketici davranışı satın alma yönünde yönlendirilebilir. Yüksek lisans tez çalışmasında; -bütün bu süreci değerlendirerek- dijital pazarlamada, apriori algoritması kullanarak hedef kitle belirlemesi ile ürünlerin tüketimi noktasında artı değer sağlanması hedeflenmiştir. Anahtar Kelimeler: Dijital Pazarlama, Apriori Algoritması, Hedef Kitle BelirlemeThe main course of action of the production process is the concern of selling the obtained product to a consumer in a market. This whole process after production might be called as marketing. Digital transformation which became a necessity by 21st century has formalized the marketing sector as 'digital marketing' same as it formalized the other sectors. Concepts based on determining the target group, purchasing habits, preferences of coupledom during the purchasing, supporting the behavior of buying on recommendations has become easier to be analyzed. Undoubtedly data stack has to be organized in a beneficial way. During analyzing and organizing the mentioned subjects technique of data mining should be used for obtaining data and same data should be studied for interpretation and effective usage. On same basis in data mining apriori algorithm which is based on association rules analyzing the events occurring simultaneously may be used for determine the target group. By working on the determined target group through advertisement and proposals consumer behavior might be led to purchasing. In postgraduate thesis - by evaluating this whole process- creating surplus at the consumption point by setting an audience with using apriori algorithm in digital marketing is targeted. Keywords: The Digital Marketing, Apriori Algorithm, Determining The Target GrouptrBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve KontrolComputer Engineering and Computer Science and ControlEndüstri ve Endüstri MühendisliğiIndustrial and Industrial EngineeringDijital pazarlamada, aprıorı algoritması kullanarak hedef kitle belirlemeDetermining the target group by using apriori algorithm in the digital marketingMaster Thesis135https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5SgvlggzClSG2RG32QpWaXIlMKZVPijVSVkMIoZyzbtfnSD_-e