Eker, Halime SuvayOrkan, SerraYeni Medya / New Media2024-11-152024-11-15202301309-7423[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-15]https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1172385/tavsiye-sistemleri-youtube-tavsan-deliginden-asagi-dusmekhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7448Dijitalleşen dünyada büyük verinin oluşması ve farklı birçok teknikle bu verilerin analiz edilmesi insanların ilgilerine yönelik çıkarımlar yapmayı olanaklı hale getirmiştir. YouTube’un kullanıcılarını platformda aktif tutmak için onların ilgi duyacakları ve beğenecekleri videoları öneren algoritmalardan yararlandığı bilinmektedir. Kullanıcılar YouTube’da herhangi bir konu hakkında video izlemeye başladığında adeta tavşan deliğinden düşmekte ve farkında olmadan arka arkaya benzer videolar izlemeye devam etmektedir. Başka bir deyişle, kullanıcılar merak duygusuyla konunun iç yüzünde neler olduğunu anlamak için sürekli tıklama yaparak daha derinlere inmektedir. Bu çalışmada YouTube’un kullandığı tavsiye sistemlerinin kullanıcılar üzerinde hangi etkilere sahip olduğu literatür taraması yöntemi kullanılarak araştırılmıştır. Daha önce bu konu üzerinde yapılan çalışmaların incelemesi sonucunda kullanıcıların tavsiyelerden memnuniyet duyduğu ancak farkında olmadan tavşan deliği, filtre balonu ve yankı odalarının etkisinde oldukları sonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgiBelge YönetimiSosyolojiTavsiye Sistemleri: YouTube Tavşan Deliğinden Aşağı DüşmekArticle1411871961172385