Tuna, AbdulkadirTurpçu, Levent2024-05-272024-05-272014https://hdl.handle.net/20.500.14517/3519ÖZET LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİ BAŞARISIZLIK NEDENLERİ (ADANA İLİ ÖRNEĞİ) Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını ve başarılarını incelemektir. Tarama modelindeki bu çalışma 2012-2013 eğitim öğretim yılı 2. yarıyılda Adana ili merkez ilçelerinde seçilen Genel Lise, Anadolu Lisesinde öğrenim görmekte olan 262 (140 kız, 122 erkek) öğrenci 9. 10. 11. 12. sınıflardan rastgele seçilerek gerçekleşmiştir. Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları; kullanılan matematik tutum ölçeği ve başarı güdüsü ölçeğinin, öğrencilerin cinsiyetleri, annelerinin, babalarının öğrenim düzeyleri ve rastgele seçilen sınıf değişkenlerine uygulanması ile incelenmiştir. Bu araştırmanın verileri Baykul (1990)' un geliştirdiği 'Matematik Tutum Ölçeği' ve Elem'in (2004)'in geliştirdiği 'Başarı Güdüsü Ölçeği' kullanılarak toplanmıştır. Verilerinin analizinde Ortalama, Standart Sapma, Frekans, Yüzde, t- Testi, Varyans Analizi, Ki-kare Testi, kullanılmıştır. Veriler SPSS 19.0 bilgisayar paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının ve başarılarının genelde olumlu olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Matematik Yönelik Tutum, Başarı Güdüsü ÖlçeğiABSTRACT REASONS FOR FAILURE TO HIGH SCHOOL STUDENTS OF MATHEMATICS COURSE (ADANA PROVINCE) The purpose of this study, and the achievements of the students to examine their attitudes towards mathematics. 2 Scan the academic year 2012-2013, this study model Methods selected districts of Adana Public High Schools, Anatolian High School, studying 262 ( 140 female, 122 male ) students 9 10th 11th 12th the classes were randomly selected. And the achievements of the students 'attitudes towards mathematics; mathematics attitude scale and achievement motivation inventory was used in the students' gender, mother's, father's level of education and the implementation of random variables examined by the selected class. Baykul data of this study (1990) 's developed 'Math Attitude Scale' and Elem'in (2004)' s 'Achievement Motive Scale' were collected. Data analysis of the mean, standard deviation, frequency, percentage, t- test, ANOVA, chi- square test, was used. Data were analyzed using SPSS 19.0 computer package. As a result of the research and achievements of high school students' attitudes towards mathematics was determined to be positive. Keywords: Attitudes Towards Mathematics, Achievement Motive ScaletrEğitim ve ÖğretimMatematikAkademik başarıBaşarı güdüsüDers başarısıEducation and TrainingLise öğrencileriMathematicsAcademic achievementMatematik dersiAchievement motivationMatematik eğitimiCourse successHigh schools studentsMatematik öğretimiMathematics lessonMathematics educationOrtaöğretim okullarıMathematics teachingÖğrenci başarısıSecondary education schoolsStudent achievementÖğrenci tutumuStudent attitudeLise öğrencilerinin matematik dersi başarısızlık nedenleri (Adana ili örneği)Reasons for failure to high school students of mathematics course (Adana province)Master Thesis245https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3USy_TbkL74ytICyFaOTkyvMCWhgkr4NY-SSdAJy9fO7la