Uzuntepe, Fatma SeblaUzuntepe, SeblaSaatçi, Ezgi Yıldırımİşletme / Business Administration2024-10-152024-10-15202401307-71122667-6907[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-4]https://hdl.handle.net/20.500.14517/6917İnternetin ve sosyal ağların yaygın kullanımı, projeleri için finansman arayan girişimciler için alternatif olarak, kitlesel fonlama platformlarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu çalışma Türkiye’de kitle fonlaması faaliyetlerinde, yatırımcıların kararlarını etkileyen faktörlerin ve motivasyonların anlaşılma- sına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Öz belirleme kuramına dayanan bu çalışmada, ilk olarak açıklayıcı faktör analizi uygulanmış, sonra- sında yapısal eşitlik modeli çerçevesinde doğrulayıcı faktör analizi ile modelin uygunluğu test edilerek yol analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları destekçilerin yardımseverlik, keyif alma, akran etkisi, ödül gibi motivasyonlar- dan beklenen tatmini elde ettiklerinde, tarafsız bilgi, kendini sunum ve ağ algılarını güçlendirdiğini göstermektedir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessArticle66787145