Tunç, Fatma YoncaAydemir, KoraySpor Yöneticiliği / Sports Management2024-08-072024-08-072020https://hdl.handle.net/20.500.14517/4554Sosyal medya, sanal ağların ve toplulukların oluşturulması yoluyla fikirlerin, düşüncelerin ve bilgilerin paylaşılmasını kolaylaştıran bilgisayar tabanlı bir teknolojidir. İşletmeler için sosyal medya vazgeçilmez bir araçtır. Şirketler platformu müşteri bulmak ve onlarla etkileşim kurmak, reklam ve tanıtım yoluyla satışları artırmak, tüketici eğilimlerini ölçmek ve müşteri hizmetleri veya destek sunmak için kullanmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, sosyal medya reklamlarının tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkilerinin ne düzeyde olduğu belirlemektir. Ayrıca çalışmada sosyal medyanın kavramsal çerçevesine, sosyal medyada reklam boyutuna, tüketicilere sağladığı faydalara ve tüketici davranışına etki eden faktörlere ayrıntılı bir biçimde değinmeye çalışılmıştır. Araştırma evrenini İstanbul ilindeki tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise anketin araştırmacı açısından uygulanma kolaylığı dikkate alınarak belirlen 300 tüketici oluşturmuştur. Tüketicilerin sosyal medya reklamları ve satın alma davranışlarına ilişkin görüşlerinde; cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim durumu gibi değişkenlerin etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Tüketicilerin sosyal medya kullanım amaçlarına göre sosyal medya reklamlarında tüketici algısı ve satın alma davranışlarına ilişkin görüşlerinde farklılık gösterip göstermeme durumları da ele alınmıştır. Anket sonucunda elde edilen verilerin SPSS analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tüketiciler, sosyal medya reklamları hakkında pozitif bir algıya sahiptir ve sosyal medya reklamları, tüketici satın alma davranışlarını olumlu yönde etkilemektedir.Social media is a computer-based technology that facilitates the sharing of ideas, thoughts and information through the creation of virtual networks and communities. Social media is an indispensable tool for businesses. The companies use the platform to find and interact with customers, increase sales through advertising and promotion, measure consumer trends, and provide customer service or support. The purpose of this study is to determine the level of effects of social media ads on consumer purchasing behavior. In addition, in the study, it was tried to elaborate on the conceptual framework of social media, the size of advertising on social media, the benefits it provides to consumers and the factors affecting consumer behavior. The universe of research consists of consumers in Istanbul. The sample of the research is composed of 300 consumers determined by considering the ease of application of the survey for the researcher. In the opinions of consumers regarding social media advertisements and purchasing behavior; The effect of variables such as gender, age, marital status, education level was tried to be measured. Consumers' perceptions of consumer perception and buying behavior in social media advertisements according to their social media usage purposes are also discussed. SPSS analysis of the data obtained as a result of the survey was carried out. According to the results of the research, consumers have a positive perception about social media ads and social media ads have a positive effect on consumer purchasing behavior.trReklamcılıkİşletmeReklamlarSatınalma davranışıAdvertisingBusiness AdministrationSosyal medyaAdvertisementsPurchasing behaviorTüketici davranışıSocial mediaÖlçeklerConsumer behaviorScalesİnternetInternetSosyal medya reklamlarının tüketici satın alma davranışlarına olan etkisiThe effect of social media advertisements on consumer purchasing building behaviorsMaster Thesis104https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1N98TvOkA7BSKywA4KeGlbLUjgKzhayNJDE4l_QSkaqC