Gürsoy, GünerSürer, Sema2024-08-072024-08-072022https://hdl.handle.net/20.500.14517/5786The opportunities of studying abroad provide vast experience international students. Türkiye's international universities are adopting many scholarship grants to help students to experience new approaches. This research also focuses on the satisfaction of international students based on higher education services in Turkish international universities. The core purpose of this research is to define the expectations of the students regarding the behavior of academic staff. The result that are obtained show that the main reason to take admitted to an international university is that creates a platform of higher education quality with the use of technologies that improve the education system of the students. Education plays a vital role in shaping the career of students. The intellectual development of the language system and learning assessment class helps to shape the academic skills of international students that aids satisfaction level. This research has successfully provided a piece of detailed information about the adaptation to Turkish culture by the students and the factors that have greatly affected the satisfaction level of international students of new ambiance and internationalization of the higher degree system. It helps to quantify the expectations and evaluation of the satisfaction of international students that have been measured from the survey responses of 240 participants. Many factors affect the international students from Turkish universities and partiality. These factors must be integrated into the management system so the students can be satisfied with the campus services.Yurtdışında eğitim fırsatları, uluslararası öğrencilere geniş deneyim sağlar. Türkiye'deki uluslararası üniversiteler, öğrencilerin yeni yaklaşımları ve deneyimlemelerine yardımcı olmak için birçok burs hibesi vermektedir. Bu araştırma aynı zamanda uluslararası öğrencilerin Türkiye'deki uluslararası üniversitelerin yükseköğretim hizmetlerine dayalı memnuniyetlerine de odaklanmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, öğrencilerin akademik personelin davranışlarına ilişkin beklentilerini belirlemektir. Elde edilen sonuçlar, uluslararası bir üniversiteye kabul edilmenin temel nedeninin, öğrencilerin eğitim sistemini iyileştiren teknolojilerin kullanımıyla yüksek öğretim kalitesinde bir platform oluşturmak olduğunu göstermektedir. Eğitim, öğrencilerin kariyerlerini şekillendirmede hayati bir rol oynar. Dil sisteminin entelektüel gelişimi ve öğrenme değerlendirme sınıfı, uluslararası öğrencilerin akademik becerilerini memnuniyet düzeyine yardımcı olacak şekilde şekillendirmeye yardımcı olur. Bu araştırma, öğrencilerin Türk kültürüne adaptasyonu ve uluslararası öğrencilerin yeni ortam ve yüksek dereceli sistemin uluslararasılaşmasından memnuniyet düzeylerini büyük ölçüde etkileyen faktörler hakkında ayrıntılı bir bilgi sağlamıştır. 240 katılımcının anket yanıtlarından ölçülen uluslararası öğrencilerin beklentilerinin ve memnuniyetlerinin değerlendirilmesine yardımcı olur. Türk üniversitelerinden gelen uluslararası öğrencileri ve yanlılığı birçok faktör etkilemektedir. Öğrencilerin kampüs hizmetlerinden memnun olabilmeleri için bu faktörlerin yönetim sistemine entegre edilmesi gerekmektedir.enİşletmeBusiness AdministrationTürkiye'de ve dünyada uluslararası öğrencilerin eğitim memnuniyetini etkileyen faktörleri anlamakUnderstanding the factors affecting the international students' educational satisfaction in Türkiye and around the worldMaster Thesis108https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpRwoVzxvoRlzjS428U7LQdDZ8auLWEHKl_tE9OjX13aQX