Atay, MesudeÖzgen, Zeliha2024-11-152024-11-15202102146-82492146-8249[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-50]https://hdl.handle.net/20.500.14517/7391Bu araştırmanın amacı, Montessori ve Reggio Emilia yaklaşımlarını temel alarak uygulamalar yapan okul öncesi öğretmenleri ile Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) programını uygulayan öğretmenlerin aile katılımına yönelik tutumlarını incelemektir. Bu çalışma, betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış ve İstanbul iline bağlı Kadıköy, Maltepe, Ataşehir ilçelerinde bulunan Montessori ve Reggio Emilia ilhamlı anaokullarında ve MEB okul öncesi eğitim programını uygulayan kurumlarda görev yapan toplam 81 öğretmen araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak \"Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmaları Hakkında Tutum Ölçeği\" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ise Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testlerinden yararlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; Reggio Emilia ilhamlı okul öncesi öğretmenlerinin tutum puanlarının Montessori yaklaşımını temel alarak uygulamalar yapan ve MEB okul öncesi eğitim programını uygulayan öğretmenlerin tutum puanlarından yüksek olduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda araştırmaya dahil edilen okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarına yönelik tutumları üzerinde Reggio Emilia yaklaşımının belirleyici olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda farklı eğitim yaklaşımlarına ait aile katılım çalışmalarının ülkemizde ihtiyaca göre bütünleştirilmiş yaklaşım olarak ele alınıp uygulanması ve desteklenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıFarklı Erken Çocukluk Yaklaşımlarında Aile Katılımına Yönelik Öğretmen Tutumlarının İncelenmesiArticle0202536