Güzel, Ebru2024-11-152024-11-1520161309-1581https://hdl.handle.net/20.500.14517/7184Post-modern toplumlarda geçirgen sınırlı, değişken ve akışkan niteliklerletanımlanan kültür olgusu, günümüzde dijitalleşmeye maruz kalmıştır. Dijitaldevrimin bir sonucu olarak internet, bireyleri, ilişkileri ve sosyal yaşamısayısallaştırdığı gibi mobil teknolojilerin birleşimiyle de hem kamusal, hem de özelalanlarda yoğunlukla kullanılır olmuştur. Günümüzde fenomene dönüşen çevrimiçisosyal medya ağlarının, birey, toplum ve kültür üzerindeki etkisi araştırmanın özünüoluşturmaktadır.İnternet ve mobil teknolojilerinin bireylere zaman ve mekandan tecritedilmiş, çoklu, sınırsız ve küresel ölçekte etkileşim imkanı yaratan, toplumsalfaydalarını içeren yaklaşımlar araştırma konusunun kapsamı dışında bırakılarak,eleştirisel bir yaklaşım sunulmaya çalışılmıştır.Dijital medyanın bireye, topluma vekültüre nasıl nüfuz ettiğini göstermek amacıyla araştırmaya ,dijital kültür' analiziylebaşlanmış ve kuramsal bakış açılarına yer verilmiştir. Daha spesifik olarak çevrimiçisoysal medya platformlarının örneklendiği bir sonraki bölümde ağırlıklı olarakBourdieu'nün alan ve habitus kavramları irdelenmiştir. Sosyal, simgesel, kültürel veekonomik sermaye türlerinin görünür olduğu ve yeni bir alan olarak yapılanan sosyalmedya ağları, habitusa özgü bir kültürleşme süreciyle mercek altına alınmıştır. Dijitalkültüre içkin konuşlanan ve her bir sosyal ağ için ayrışan dijital habituslarınçözümlenmesinde, iletişim bilimiyle sosyal antropolojiyi birleştiren multidisipliner biryaklaşım ortaya konulmaya çalışılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİletişimDijital Kültür ve Çevrimiçi Sosyal Ağlarda Rekabetin Aktörü: \"Dijital Habitus\"Article72341540