Yarar, OnurYarar, OnurDerse, BülentAğız ve Diş Sağlığı / Mouth and Dental Health2024-08-072024-08-072019https://hdl.handle.net/20.500.14517/4743Sağlık hizmetlerinde önemli bir yere sahip olan Ağız ve diş sağlığı hizmeti satın alma kararlarında ağızdan ağıza pazarlamanın etkisinin araştırıldığı bu araştırmada, sağlık hizmetleri ve ağızdan ağıza pazarlama kavramları açıklanmıştır. Ağızdan ağıza pazarlamanın Ağız ve Diş Sağlığı hizmeti seçimindeki etkisine ilişkin faktörleri belirlemek amacıyla hizmet alan kişiler üzerinde araştırma yapılmıştır. Çalışmada sağlık hizmeti alan kişilerin tavsiye alma ve tavsiye verme alışkanlıkları incelenmiştir. Tavsiyesine güvenilen kişilerin hangi özelliklere sahip olduğu tespit edilmiş, hizmetten memnun kalma veya kalmama durumunda kişilerin davranışları incelenmiş ve tüm bu incelemelerin sosyo-demografik özellikler arasındaki ilişkiler test edilmiştir. Çalışmada, model olarak tanımlayıcı (betimsel) araştırma modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında tanımlayıcı araştırma modellerinde sıklıkla tercih edilen anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, İstanbul'da bulunan İstanbul Okan Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinde hizmet almış kişilere, tesadüfi yöntemle ulaşılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmamızın sonuçları değerlendirildiğinde, ağızdan ağıza pazarlamanın sağlık kurumları için önemli bir yöntem olduğu görülmüştür. Çalışmamızda da görüldüğü gibi tüketiciler aldıkları hizmet sonrasında sessiz kalmamış, hizmet aldıkları kuruma veya çevresine düşüncelerini bildirmişlerdir. Ağızdan ağıza pazarlama yönteminin, tüketicilerin hizmeti tercih etme sürecinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Ağızdan Ağıza Pazarlama, Sağlıkta Ağızdan Ağıza Pazarlama, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Sağlık Hizmeti Tercihi, Sağlık YönetimiThe effect of word of mouth marketing (WOMM) in oral and dental health purchasing decisions which have an important position in health services was investigated and the concepts of marketing, health services and word of mouth marketing were explained. In order to determine the factors related to the effect of WOMM in the choice of Oral and Dental Health service, research was conducted on the people who got the health care service. In this research, the habits of receiving and giving advice who got health care services were examined. The characteristics of the people who rely on their recommendations were determined, their behaviors in case of satisfaction or dissatisfaction were examined and the relationships between socio-demographic characteristics of these examinations were tested. In this study, descriptive research model was used. In the data collection, the questionnaire method which is frequently preferred in descriptive model was used. The study was carried out by random method to the people who have served in the Okan University Oral and Dental Health Center in Istanbul. When the results of study were evaluated, it was seen that WOMM was an important method for health institutions. As it is seen in our study, consumers did not remain silent after the service they received, they reported their thoughts to the institution or their surroundings. It has been determined that WOMM method is effective in the process of choosing service of consumers. Keywords: Word of Mouth Marketing, Word of Mouth Marketing in Health, Health Service Marketing, Health Service Preferences, Health ManagementtrSağlık Kurumları YönetimiHealth Care ManagementDiş hekimi ve ağız diş sağlığı merkezleri tercihinde ağızdan ağıza pazarlamanın incelenmesiExamination of word of mouth marketing in the preference of dentist and oral dental health servicesMaster Thesis124https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH6BCJ0gSzVnNMYq18xKmBNOGsfJR-O4gpQUEV7zYlnDN