Browsing by Author "Özdemir, Erdoğan"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Optisyenlik müesseselerinin sağlıkta pazarlama faaliyetleri açısından değerlendirilmesi(2019) Timuçin, Işık; Özdemir, ErdoğanBu araştırmada, ülkemizdeki optisyenlik müesseselerinin yapısı dikkate alınarak, optisyenlik müesseselerindeki pazarlama faaliyetleri için bir pazarlama karması tanımlanmıştır. Optisyenlik müesseseleri, reklam konusundaki yasal durum nedeni ile pazarlama faaliyetlerini mağaza içinde gözlük kullanıcılarının memnuniyet düzeyini artırıcı faaliyetler ile gerçekleştirmektedir. Bu pazarlama faaliyetleri incelendiğinde öne çıkan pazarlama faaliyetleri ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurmadır. Bu nedenle optisyenlik müesseseleri için tanımlanan pazarlama karmasında bu boyutlara yer verilmiştir. Bu araştırmada, optisyenlik müesseselerinde yürütülen bu pazarlama faaliyetlerinin etki düzeyi araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ilindeki gözlük kullanıcıları, örneklemini ise İstanbul ilinde gözlük kullanan 358 gözlük kullanıcısı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, araştırma kapsamında geliştirilen 'Optisyenlik Müesseselerinde Pazarlama Faaliyetleri Ölçeği' ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel istatistik ve Kruskal-Wallis Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda gözlük kullanıcılarının optisyenlik müesseselerindeki pazarlama faaliyetlerinden memnun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, gözlük kullanıcıları müesseselerdeki ürün, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerinden memnun olduğunu belirtmiştir. Araştırmada gözlük kullanıcılarının yaşı ve gelir durumunun müesseselerdeki pazarlama faaliyetlerinden memnuniyet düzeylerini etkilemediği anlaşılmıştır. Araştırma sonuçları optisyenlik müesseselerindeki pazarlama faaliyetleri açısından değerlendirilmiş ve optisyenlik müesseselerine pazarlama faaliyetlerinin niteliğini artıracağı düşünülen önerilerde bulunulmuştur.