Browsing by Author "Acer, Sevim"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 48-72 aylık çocukların değer düzeyleri ile akran oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi(2018) Acer, Sevim; Alabay, ErhanBu araştırmada, İstanbul İl Merkez'inde bulunan, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarının anasınıfları ve özel anaokullarında öğrenim gören 48-72 ay grubu çocukların değer düzeyleri ile akran oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama türünde gerçekleştirilen bu çalışmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İstanbul İl Merkez'inde öğrenim gören 48-72 ay grubunda olan çocuklar; çalışmanın örneklemini ise bu evrenden seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 399 çocuk oluşturmaktadır. Çocukların değer düzeyleri ile akran oyun davranışları arasındaki ilişkinin belirlenmesinde, Okul Öncesi Değerler Ölçeği ve PENN Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği kullanılmıştır. Okul Öncesi Değerler Ölçeği 30 madde ve 6 alt boyuttan, PENN Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği ise 29 madde ve 3 boyuttan oluşmaktadır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; değer düzeyi ve akran oyun davranışları değerlendirilirken; t- testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Ayrıca değer düzeyi ve akran oyun davranış arasındaki ilişkinin belirlenmesinde ise Pearson Korelasyonu ve Basit Regresyon analizleri kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre elde edilen bulgularda akran oyun davranışları ile değer düzeyi arasında anlamlı bir ilişki vardır. Oyun etkileşimi ile değer düzeyi alt boyutları arasında pozitif yönlü, oyundan kopma ve oyunun bozulması ile negatif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.