Browsing by Author "Akbulut, Derya"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Orta öğretim kurumlarında görevli öğretmen ve yöneticilerin öğrenci davranışlarından kaynaklanan stres nedenleri ve baş etme yöntemlerinin incelenmesi(2019) Akbulut, Derya; Kapusuzoğlu, ŞadumanBu araştırmanın amacı, ortaöğretim okullarında görevli öğretmenlerin ve yöneticilerin öğrenci davranışlarından kaynaklanan stres nedenleri ve stresle baş etme yöntemlerinin incelenmesidir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmada İstanbullu (2007) tarafından geliştirilen 'Öğrenci Davranışlarının Öğretmenlerde Stres Yaratma Düzeyi Ve Öğrenci Davranışlarının Yarattığı Stresle Baş Etme Düzeyi Anketi' kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise uygun örneklem yöntemiyle seçilen 299 öğretmen ve yönetici oluşturmaktadır. Öğretmenlerin ve yöneticilerin cinsiyet, sahip olunan çocuk, görev ve stres ile ilgili eğitim alma durumu değişkenlerine göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma yöntemlerine ilişkin tutumlarının farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için bağımsız örneklemler t-Test yapılmıştır. Öğretmenlerin ve yöneticilerin kıdem, yaş, medeni durum, eğitim durumu ve branşlarına göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma yöntemlerine ilişkin tutumlarının farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Kruskal Wallis Analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre; Cinsiyet değişkenine göre öğretmenlerin stres nedenleri puanları arasında fark yok iken ve stresle baş etme puanları arasında fark vardır. Yöneticilerin cinsiyetlerine göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin çocuk sahibi olma durumlarına göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmaktadır. Yöneticilerin çocuk sahibi olma durumlarına göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin stresle ilgili eğitim alma durumlarına göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Yöneticilerin stresle ilgili eğitim alma durumlarına göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin yaşlarına göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Yöneticilerin yaşlarına göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları x farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin kıdemlerine göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Yöneticilerin kıdemlerine göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin medeni durumlarına göre stres nedenleri farklılaşmamakta iken stresle başa çıkma puanları farklılaşmaktadır. Yöneticilerin medeni durumlarına göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin eğitimlerine göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Yöneticilerin eğitimlerine göre sadece stresle baş etme puanları farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin branşlarına göre stres nedenleri farklılaşmakta iken stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Yöneticilerin branşlarına göre stres nedenleri farklılaşmakta iken stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin görevlerine göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Yöneticilerin görevlerine göre stres nedenleri ve stresle başa çıkma puanları farklılaşmamaktadır. Ülkemizde öğretmenlerin ve yöneticilerin; stres nedenleri ve stresle baş etme tutumlarını inceleyen çalışmalar yapılması, uygulayıcılar ve araştırmacılar açısından önemlidir.