Browsing by Author "Altun, Deniz"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Doctoral Thesis Sanal gerçeklik deneyimsel pazarlamanın satın alma niyetine etkisi: Bir deneysel çalışma(2019) Altun, Deniz; Telli, Sahure Goncaİletişim teknolojilerinin ve bilginin dönüştürüldüğü yeni medya ortamlarının yaygın kullanımı, internet pazarlamasının gelişimine öncülük etmiş ve sanal ortamları pazarlama stratejilerine dahil etmiştir. Dijitalleştirme, etkileşim, köprü metni, yayılma ve sanallaştırma özellikleriyle internet, şirket varlıklarını korumak ve müşterilerle iletişim kurmak için yeni tür deneyimler sunar. Son yıllarda, tüketimin de değerli bir deneyim olduğunu ortaya koymak için birçok araştırma yapılmıştır. Artık tüketicilerin, fantezi, duygu, eğlence gibi tüketimin deneysel özelliklerini fark ettikleri ve ürünleri değil anlamlarını kullandıkları anlaşılmaktadır. İşletmeler, rekabet avantajı sağlamak için tüketicilere sundukları mal ve hizmetlerde bir fark olduğunu göstermek için deneyimler sunmaya ve deneysel pazarlama faaliyetlerini kullanmaya başlamışlardır. Deneyimsel pazarlama yeni bir ekonomik unsur ve pazarlamanın geleceği olarak kabul edilmektedir. İnovasyonun konusu olarak deneyimsel pazarlama, gerçek yaşam uygulamaları ve günümüz iş ekonomisinin heyecan verici çekiciliği ile, değişim eğilimleriyle sürekli uyumu, yıllar içinde düşüncelerdeki değişime cevap olarak gelişmiştir. Günümüz iş piyasasındaki gelişmeler ve değişen tüketici eğilimleri nedeniyle, bilhassa genç tüketicilerin karar alma davranışları ve bu kitleye ulaşmada deneyimsel pazarlama giderek önem kazanmaktadır. 2000'li yılların başından itibaren, birçok kampanya kapsamında sanal ortamlarda deneysel pazarlama uygulanmaya başlanmış ve sanal deneyimsel pazarlama faaliyetleri giderek daha fazla kullanılmaya başlamıştır. Gelişmekte olan yeni medyadaki en düşük ve en soyut seviye, güçlü bir gerçeklik hissi veren Sanal Gerçeklik'tir (VR). Sanal gerçeklik, kullanıcının yaşadığı şeyin mümkün olduğunca 'gerçek'olduğuna inanmasını sağlamak için tasarlanmıştır. VR'deki deneyim neredeyse orada olmak gibidir. VR teknolojisinin deneyimsel pazarlama faaliyetlerine uygulanmasına sanal gerçeklik deneyimsel pazarlaması adı verilmektedir. Bütün bu gelişmelerden hareketle, sanal gerçeklik deneyimsel pazarlamanın tüketici davranışını etkilemek için uygulanabilirliğinin araştırılması önem kazanmıştır. Bu çalışmada, sanal gerçeklik deneyimsel pazarlama faaliyetleri deneysel bir çalışma olarak yürütülmüş ve tüketicilerin Türkiye'de bu teknolojiye nasıl tepki verebilecekleri incelenmiştir. Bu çalışma, deneysel (ampirik) bir çalışmadır, çünkü sanal gerçeklik deneyimsel pazarlaması alanında yeni bir teknoloji olan mobil VR HMD'lerin (sanal gerçeklik gözlükleri/kaskları) kullanımını içermektedir. VR içeriği olarak 360-derece VR video deneyimsel pazarlama ürünü kullanılmış, deneyin iç ve dış geçerliliğini test etmek için Solomon 4 grup deneme modelinden yararlanılmıştır. Son olarak, yol analizi ile araştırma modeli hem VR video hem de 2D video grupları ile karşılaştırılmış ve farklılıkları yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlar, etkinliklerin verimliliğini karşılaştırmak için analiz edilmiştir.