Browsing by Author "Apak, Fatma"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Okul yöneticilerinin gücü kullanma biçimleri ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki(2016) Apak, Fatma; Oğuz, EbruBu çalışmanın amacı, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin gücü kullanma biçimleri ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma ilişkisel araştırma modelindedir. Örneklem İstanbul ilinin Kartal merkez ilçesinde görev yapan 257 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, Yılmaz ve Altınkurt (2013) tarafından geliştirilen Örgütsel Güç Kaynakları Ölçeği ve Dyne, Ang ve Botero (2003) tarafından geliştirilen, Taşkıran (2010) tarafından Türkçeye çevrilerek uyarlanan Örgütsel Sessizlik Ölçeği ile toplanmıştır. Analizlerde, betimsel istatistikler, t-testi, Anova, Tukey Post Hoc testi, Pearson Korelasyon ve Regresyon Analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler, okul yöneticilerinin en çok yasal gücü en az da zorlayıcı gücü kullandığını düşünmektedir. Katılımcıların uzmanlık gücü, ödül gücü ve zorlayıcı güç ile ilgili görüşleri yaş ve mesleki kıdeme; karizma gücü ile ilgili görüşleri de yaş, mesleki kıdem, okulda çalışma süresi ve eğitim durumuna göre farklılaşmaktadır. Katılımcılar örgütsel sessizliğin alt boyutlarında korumacı sessizliği yüksek düzeyde, kabullenici ve korunmacı sessizliği zayıf düzeyde hissetmektedirler. Katılımcıların korumacı sessizlik ile ilgili görüşleri yaşa göre farklılaşmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin okul yöneticilerinden algıladıkları örgütsel gücün boyutları ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeyleri arasında düşük düzeylerde çeşitli ilişkiler vardır. Yapılan araştırma sonucunda bu ilişkiler göz önüne alındığında okul müdürlerinin zorlayıcı güç türünü kullanmamaları önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Örgütsel güç, Örgütsel sessizlik, Sınıf öğretmenleri