Browsing by Author "Aysemin DURAN"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 3Öğrenme Stratejileri Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına, Öğrenme Stratejilerine ve Öğrenme Sorunlarına Olan Etkisinin Belirlenmesi(2019) Duran, Aysemin; Aysemin DURAN; Eğitim Bilimleri / Educational SciencesBu çalışma öğrenme stratejileri öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarılarına, öğrenme stratejilerine ve öğrenme sorunlarına olan etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada yarı deneysel desenlerden öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılarak; “Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği” ve başarı testi ile nicel veriler; görüşme formları ile nitel veriler toplanmıştır. Yapılan görüşmeler, deneysel müdahale olarak ele alınmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, üç deney ve bir kontrol grubu belirlenerek, deneysel müdahaleden önce ve sonra deney ve kontrol gruplarına, “Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği” ve başarı testi uygulanmıştır. Deney gruplarından birinde strateji öğretimi, birinde görüşme, bir diğerinde ise hem strateji öğretimi hem de görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşme verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi, nicel verilerin analizinde ise varyans analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrenme stratejileri öğretiminin öğrenme sorunlarının azalmasına katkı sağladığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrenme stratejileri öğretiminin öğretmen adaylarının strateji kullanmalarına etkisi yokken, başarı puanlarına olumlu etkisi olmuştur; ancak bu etki deney ya da kontrol grubunda bulunmaya göre birbirinden anlamlı fark göstermemiştir.Article Citation Count: 0ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL ARAŞTIRMALARI RAPORLAYABİLME YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ(2019) Duran, Aysemin; D. Bahar ŞAHİN SARKIN; Eğitim Bilimleri / Educational SciencesÖğretmen adaylarının bilimsel araştırmaları inceleyebilmeleri, eleştirebilmeleri, özgün çalışmalar yapabilmeleri mesleki gelişimleri açısından oldukça önemlidir. Bu araştırma ile ilk kez araştırma önerisi yazma ödevi hazırlayan üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırma sürecinde yer alan kaynak tarama ve raporlaştırmadaki bilgi ve beceri düzeylerinin betimlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda; bilimsel araştırma yöntemleri ile kaynak tarama ve rapor yazma dersini almış olan öğrencilerin ders ödevi olarak hazırladıkları araştırma raporları betimsel model kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, bir vakıf üniversitesinin eğitim fakültesinde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, lisans programına kayıtlı toplam 22 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümü ve 30 Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü öğrencileri oluşturmuştur. Çalışma grubu oluşturulurken uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin araştırma raporları, araştırmacılar tarafından belirlenen kapsamlara göre oluşturulan sınıflama formu dikkate alınarak incelenmiştir. Araştırma raporları analiz edilirken betimsel analiz sürecinden geçilmiştir. Formun geçerliği sağlanırken öğretim üyelerinin görüşü alınmıştır. Formdaki başlıklar doğrultusunda ödevler incelenerek temalar oluşturulmuştur. Temalara göre oluşturulan kategoriler “cinsel istismar, psikolojik uyum, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik, eğitsel rehberlik, destek hizmetleri, sosyal medyadır. Araştırmacıların birbirlerinden bağımsız olarak yaptıkları analiz sonunda güvenirliğin hesaplanması için kullanılan araştırmacıları arası uyum yüzdesi indeksi .94 bulunarak araştırmanın güvenirliği yüksek düzeyde sağlanmıştır. Sonuç olarak; raporların büyük çoğunluğunun APA6 standartlarına uygun olarak yazıldığı bulguları elde edilmiştir. Derslerde kuramsal bilgilerden sonra örneklerin verilmesi, öğrencilerin belirledikleri araştırma konuları hakkında her hafta ilgili bölümü yazmaları ve dönem sonunda bir araştırma raporu teslim etmeleri şeklinde yürütülen derslerin olumlu sonuçları olduğu söylenebilir.