Browsing by Author "Bayer, Burak"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Öğretmenlerin sınıf yönetimi tarzları ile öğrencilerin ders motivasyonları arasındaki ilişki: İstanbul Maltepe ilçesi örneği(2019) Köklü, Muharrem; Köklü, Muharrem; Eğitim Bilimleri / Educational SciencesMotivasyon öğrenme sürecinde önemli bir yer tutmaktadır. Motivasyonu yeterli olmayan bir öğrencinin öğrenmeye kendisi hazır hissetmesi pek mümkün değildir. Öğretmenlerin sınıf yönetimi tarzları de öğrencilerin motivasyonları olumu veya olumsuz yönde etkileyebilir. Bu araştırmanın temel amacı, ilkokul öğrencilerinin ders motivasyon düzeyleri ile öğretmenlerin sınıf yönetimi tarzları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul ilinin Maltepe ilçesindeki özel ve resmi ilkokullarda öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri ve bu sınıfların sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Evrendeki öğretmenlerin tamamı örneklem olarak seçilmiş ve evrende bulunan 196 sınıf öğretmeninden 104'üne anket uygulanmıştır. Öğrenci sayısı ise bu 104 sınıfta eğitim gören 4808 öğrenci arasından belirli bir formülle en az 356 olarak belirlenmiş ve 567 öğrenciye ulaşılmıştır. Okulların belirlenme sürecinde Maltepe ilçesindeki her mahalleden en az bir ilkokula gidilerek anketler uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kris tarafından hazırlanmış olan ve Ekici (2004) tarafından Türkçeye uyarlanan 'Sınıf Yönetimi Tarzı ölçeği' ile 1989 yılında Vallerand, Blais, Brière, ve Pelletier tarafından hazırlanmış ve Kara(2008) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan 'Eğitimde Motivasyon ölçeği' kullanılmıştır. Ölçme araçlarından elde edilen veriler SPSS for Windows 17.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama (X̄), bağımsız gruplar T-Testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson Korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırmamdan elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucu: • Öğrencilerin genel ders motivasyonları hakkında büyük oranda 'Fikrim Yok' görüşünü belirttiği, • Öğrencilerin en yüksek motivasyona sahip olduğu alt boyutun İçsel Motivasyon, en düşük motivasyona sahip alt boyutun ise Motivasyonsuzluk Boyutu olduğu, • Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla 'Evet' görüşünü belirttiği, • Resmi okullarda öğrenim gören öğrencilerin özel okullarda öğrenim gören öğrencilerden daha fazla 'Evet' görüşünü belirttiği, • Öğretmenlerin en çok tercih ettikleri sınıf yönetimi tarzının Takdir Edilen Sınıf Yönetimi Tarzı en az tercih ettikleri sınıf yönetimi tarzı ise Aldırmaz Sınıf Yönetimi Tarzı olduğu, • Öğretmenlerin cinsiyetleri ile sınıf yönetimi tarzları arasında bir ilişki olmadığı, • Öğretmenlerin çalıştıkları okul türü ile sınıf yönetimi tarzları arasında bir ilişki olmadığı, • Öğretmenlerin mesleki kıdemleri ile sınıf yönetimi tarzları arasında bir ilişki olmadığı, • Öğretmenlerin sınıf yönetimi tarzlarıyla öğrencilerin genel ders motivasyonları arasında bir ilişki bulunmadığı ancak Aldırmaz Sınıf Yönetimi Tarzı ile ders motivasyonunun geneli arasında negatif bir zayıf ilişki bulunduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Öğrenci Motivasyonu, Sınıf Yönetimi, Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Tarzları