Browsing by Author "Bayri, Sercan"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Johann Sebastian Bach'ın BWV1009 numaralı viyolonsel süitinin Anner Bylsma ve yo-yo ma yorumlarının karşılaştırılması(2019) Bayri, Sercan; Tunçer, ErenBu araştırmada, Johann Sebastian Bach'ın BWV 1009 numaralı viyolonsel süitinin Courante ve Sarabande bölümlerinin performans analizlerine odaklanılmıştır. Seçilen BWV 1009 numaralı süitinin, Anner Bylsma'ya ve Yo-Yo Ma ait 1993 ve 1998 tarihli performansları dikkate alınmıştır. Çalışmanın odak noktası, çello yorumcularının J.S. Bach viyolonsel süitlerini yorumlarken yorumcuların yaşadıkları problemler ve bunlara getirilen çözümlerdir. Çalışmada, yaşanılan problemler dışında yorum farklılıklarını oluşturan diğer faktörlere de değinilmiştir. Günümüzde yorumcuların 17. yy'da yazılan bir eseri yorumlarken nelere dikkat etmesi gerektiği ve yorumlarken seçmiş olduğu enstrüman, değerlendirilmesi gereken büyük bir problematik olarak ortaya konulmuştur. Konu ile ilintili olarak hangi edisyonların seçildiği, herhangi bir edisyonun seçilip seçilmediği de problemler arasında görülmektedir. Bu sorunları tespit edebilmek için her iki sanatçının kayıtları dinlenmiştir. Ayrıca sorun ve farklılıklar gibi faktörleri daha iyi anlayabilmek amaçlı J.S. Bach'ın BWV 1009 numaralı süiti icra edilerek sorunların ve farklılıkların nelerden kaynaklanabilineceği konusunda saptamalar ortaya konulmuştur. Ulaşılan sonuçlarda kesin bir yargıya varılmamakla birlikte, sonuç bölümünde her iki sanatçı için de kişisel yorumlar eklenmiştir. Araştırma sonunda ulaşılan veriler viyolonsel icracılarına Bach süit yorumlama konusunda kaynak olarak sunulmuştur. Her iki sanatçının yorumu doğru veya yanlış olarak değerlendirilmemiş olmakla birlikte dönemsel özelliklere göre istenene yakın veya uzak bir icra şekli olarak ayırımlarda bulunulmuştur. Bu araştırmada nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Kaynak taramaları dışında yorumcular ile ilgili çeşitli video görselleri izlenerek çalışmaya katkıda bulunulmuştur. Bu bilgiler doğrultusunda viyolonsel icra eden kişilere, öğrencilere farklı bilgi aktarımları sağlanmıştır. Her iki sanatçının kullandıkları edisyonlar dışında, zaman içerisinde kendi stillerini ve kendi yorumlama tekniklerini oluşturdukları gözleminden yola çıkılarak bu bağlamda ayrıntılı bir karşılaştırmalı çalışma yapılarak öğrencilere öncü olması umulan bir çalışma ortaya konmuştur. Anahtar Kelimeler: Viyolonsel, Barok, Süit, Yo-Yo Ma, Anner Bylsma, Yay