Browsing by Author "Baysan, Semra"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 2The impact of comprehension of disease-related information and perceptions regarding effects and controllability on protective and social solidarity behaviors with regard to COVID-19(Springer Heidelberg, 2022) Danayiyen, Aysun; Kavsur, Zeynep; Baysan, SemraAim The main theme in health behavior theories is that risk perception goes hand in hand with knowledge of the disease, perceived effects, and perceived controllability of the disease. This study aims to investigate the impact of all those variables on protective and social solidarity behaviors concerning COVID-19. Subject and methods This cross-sectional study was conducted in the early stages of the outbreak in Turkey. Data were collected between April 1 and April 6, 2020, via an online survey. The reliability of the scales was tested. Exploratory factor analysis was used to examine construct validity. SEM analysis was employed to determine the model. Results SEM analysis indicates that fit indices (chi 2 = 4.108 df = 2; chi 2/df = 2.05; RMSEA = 0.04; CFI = 0.99; GFI = 0.99; PCLOSE = 0.545) were good model fits. The structural analysis indicated that the comprehensibility of information, perceived effects and controllability of the disease, and social solidarity had a statistically significant direct positive effect on protective behavior (beta = 0.133,p < 0.001; beta = 0.399,p < 0.001; beta = 0.084,p < 0.001; beta = 0.171,p < 0.001, respectively). Conclusion A health behavior model in the literature was evaluated with the data for a society facing a pandemic risk, and it was shown that the data fit the model perfectly. The study has revealed that understanding the information about COVID-19 increases social solidarity. Most importantly, it is concluded that social solidarity increases society's protective behaviors. Participants did not find COVID-19-related information to be comprehensible. Despite disease uncertainty in the early stage of the pandemic, participants had a high perception of the severity of COVID-19.Doctoral Thesis Sağlık turizminde kullanılan iletişim ve pazarlama uygulamalarının değerlendirilmesi(2018) Kıyak, Mithat; Kıyak, Mithat; Sağlık Yönetimi / Healthcare ManagementÇalışmanın amacı, Türkiye sağlık turizminin önemli aktörleri olan özel sağlık kurumlarının yabancı hastaya ulaşmak için kullandıkları iletişim ve pazarlama yöntemlerini incelemek, ayrıca hastaların da bu kurumlara ulaşırken tercih ettikleri yöntem ve kanalları araştırarak önerilerde bulunmaktır. Global dünyadaki sağlık turizminde Türkiye, genellikle özel sağlık kurumlarının çabalarıyla rekabet etmiştir bu nedenle özel sağlık kurumlarının kullandıkları iletişim ve pazarlama kanallarının irdelenmesi ve sorunlarının belirlenmesi önemlidir. Çalışma 'Niteliksel Araştırma Yöntemi' ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak 'Yarı Yapılandırılmış Soru Formu' hazırlanmış ve yarı yapılandırılmış bireysel derinlemesine görüşmelerde kullanılmıştır. Araştırmada, uygulamanın yapılacağı kurumların seçiminde belirlenen temel ölçüt 'Türkiye Medikal Turizm Değerlendirme Raporu 2013'te verilen hastaların en fazla başvurdukları ilk 10 özel hastane listesidir (14). İstanbul, Ankara ve Kocaeli'ndeki görüşmeyi kabul eden 5 hastanedeki konusunun uzmanlarından oluşan 9 yöneticiyle derinlemesine görüşmeler yapılmış ve bilgiler alınmıştır. Yorumların analizinde MAXQDA kullanılmıştır. Katılımcıların ortak görüşlerine göre, Türkiye ağırlıklı olarak yakın coğrafyadan hasta almaktadır. 'Direkt uçuş' imkânı olan ülkeler hedef ülke yapılmıştır. Hastalar için fiyat önemli bir kriterdir. Maliyetini devletin üstlendiği hizmetler için Avrupa'dan hasta alınamadığı görülmektedir. Ancak, özel sağlık sigortalarının karşılamadığı, saç ekimi, diş ya da estetik gibi işlemler için Avrupa'dan hastalar Türkiye'yi tercih etmektedirler. Bekleme süresi uzun olan İngiltere ve Batı Avrupa'dan hastaların yurt dışında Türkiye gibi başka ülkelere gittikleri görülmektedir. Ülkelerin bilinirlikleri ve marka değerinin yüksek olması hastaların ülke ve hastane tercihini kolaylaştıran bir faktördür. İleride, yakın coğrafyadaki ülkelerin kendi sağlık sistemlerini geliştirip düzeltmesiyle hasta akışının değişmesi beklenmektedir. Devletin önderliğinde özel sektörün özellikle medikal turizmde işbirliği stratejilerine ihtiyacı olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Sağlık turizmi, medikal turizm, pazarlama, sağlıkta dijital iletişimMaster Thesis Tele-tıp uygulamalarının sağlık profesyonelleri ve sağlık hizmetinden faydalanan katılımcılar perspektifinden değerlendirilmesi(2022) Göksu, Büşra; Baysan, SemraBu araştırma Tele-tıp uygulamalarının İstanbul Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesinde görev yapmakta olan sağlık çalışanları ve daha önce herhangi bir sağlık kurumu hizmetinden faydalanan katılımcılar perspektifinden değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışan 947 doktor ve 1325 hemşire ve sağlık hizmetinden faydalanan katılımcılar oluşturmaktadır. Araştırma verileri 15.09.2021-15.10.2021 tarihleri arasında kişisel bilgi formu ve sağlık sektöründe Tele-tıp uygulamaları, Tele-tıp uygulamalarına ilişkin alt boyutlar hizmet alanlar ölçeği ve sağlık çalışanları ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde sağlık profesyonellerinin Tele-tıp alt boyutlarına ilişkin ortalamaları içerisinde Mahremiyet algısı en yüksek iken hizmet alanlarda Güven boyutu en yüksek ortalamayı almıştır. Buna karşılık Sağlık profesyonelleri en düşük değerlendirmeyi güven için puanlamışlardır. Hizmet alanlarda ise en düşük ortalama ile Mahremiyet boyutu kendini göstermektedir. Erişim ve Etkinlik her iki grup için de yüksek ortalamaya sahiptir. Sağlık profesyonelleri için görüntülü muayene yöntemini deneyimlemiş olma durumuna göre Tele-tıp algıları incelendiğinde her iki grup için de deneyimlemiş olan sayısı çok az fakat memnuniyet ortalamaları yüksek çıkmıştır. Buna bağlı olarak Türkiye'de Tele-tıp hizmetlerine ilişkin altyapının iyi bir durumda olduğunu söylemek mümkündür. Tele-tıp uygulamaları kullanımının yaygınlaşması ve daha verimli sonuçlar üretebilmesi için iki grup için de eğitim programları düzenlenebilir. İleride yapılacak çalışmalarda, Tele-tıp uygulamalarının alt kırılımları (görüntülü muayene gibi) derinlemesine incelenebilir.