Browsing by Author "Ince, Eren"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Mobil pazarlama uygulamalarının markaya etkisi(2014) Ince, Eren; Yamamoto, Gonca TelliMarkalaşma ya da markalaşamama günümüz firmalarının temel stratejik sorunlarından biridir. Çünkü küreselleşmenin etkisi ve takip edilemeyecek kadar hızlı değişen teknolojik gelişmelerin neden olduğu rekabet ortamı, firmaları yenilik yapmaya zorlamaktadır. Bu yenilik sadece üretim ve süreç yeniliği olarak değil aynı zamanda pazarlama çabaları olarak da değerlendirilmelidir. Güçlü bir marka farkındalığı ve marka imajı hedefleyen firmalar bunu mobil pazarlama kanalları vasıtasıyla yerine getirebilmektedirler. Bu araştırma, mobil uygulamalar hakkında teorik bilgileri vererek literatür taraması yapmakta ve sonrasında da 'Marka' kavramı ile ilişkilendirilmektedir. Daha sonra uygulama kısmında hazır giyim sektörü ele alınmakta ve spesifik bir örnek olarak 'Çift Geyik Karaca' firması irdelenerek, firma yetkilisi ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakat sonuçları paylaşılmaya çalışılmaktadır. Araştırmada, marka kimliği, marka imajı, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı gibi temel kavramlar ele alınmış ve bunların mobil pazarlama uygulamaları ile nasıl bütünleştirilebildiği ortaya konmuştur. Marka karar alanları içerisinde değerlenen; markalama ya da markalamama, marka isim seçimi ve marka sponsoru ile ilgili temel özelliklerin belirlendiği araştırmada uygulamadaki aksaklıklar ve üstün yönler tespit edilmeye çalışılmıştır. Markalaşma süreci, firmaların profesyonel stratejistleri tarafından yönetilmesi gereken bir kavramdır. Çünkü marka yönetimi bir firmanın, tüketicileri ile direkt ilişkilerini bünyesinde barındırdığından dolayı firmanın hayatını sürdürebilmesi için ön koşulların başında gelmektedir. Bunun yanı sıra marka stratejileri belirlenirken; pazara, rakiplere, tüketici zevk ve alışkanlıklarına ve son olarak da firmanın içsel yeteneklerine bakarak bu doğrultuda ciddi kararlar almayı gerektirmektedir. Marka yönetim süreci karmaşık bir dizi ilişkiyi bünyesinde barındıran bir olgudur. Örneğin; Reklam, Satış geliştirme, halkla ilişkiler, kişisel satış ve mobil pazarlama çabalarını aynı etkinlikte değerlendirmek gerekmektedir. Mobil pazarlama, son derece güncel bir kavram olup markalamada üstlendiği fonksiyon bakımından kilit pozisyondadır. Çünkü mobil pazarlama içinde ürün, hizmet ve diğer uygulamalar daha önce belirlenmiş marka stratejileri temel alınarak yapılmalıdır. Firmanın kısa vadeli tek hedefi satış yapmak değil aynı zamanda marka değerini de yükseltmektir. Mobil pazarlama araçları uygulamada çok çeşitlilik göstermektedir. Bunlar arasında; SMS, Oyun ile mobil pazarlama, Wi-fi yoluyla mobil pazarlama, konum tabanlı pazarlama gibi çeşitli uygulama alanları bulunmaktadır. Araştırmamızda ayrıca hazır giyim sektöründen bir örnek ele alınmış, sektör içi dinamikleri analiz edilmiş ve mobil pazarlama araçlarının işe koşulup koşulmadığı, eğer varsa hangi alt türlerin uygulandığı ve temel kullanım amacının neler olduğu değerlendirilmiş ve bu bağlamda örnek firma olarak 'Çift Geyik Karaca' firmasının yaptığı çalışmalar gözler önüne serilmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Mobil, Marka, Pazarlama, Cep Telefonu, Hazır Giyim Tarih: Ağustos, 2014