Browsing by Author "Kadal, Zeynep Asiye"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis 5-6 yaş çocuklarında görülen davranış problemleri ile anne-baba ilgi düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi(2019) Kadal, Zeynep Asiye; Arı, Makbule MeziyetBu araştırmada, 5-6 yaş çocuklarında görülen davranış problemleri ile anne-baba ilgi düzeyi arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada davranış problemlerinin ve anne-baba ilgisinin bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmiştir. Araştırmada, bilimsel araştırma yöntemlerinden nicel araştırma deseni kullanılmış ve ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Çalışma İstanbul ili Kağıthane, Esenyurt, Şişli ve Eyüpsultan ilçelerinde bulunan özel ve devlet eğitim kurumlarında öğrenim gören 5-6 yaş grubu 396 çocuk ve ebeveynleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada çocukların ve ebeveynlerinin demografik özelliklerinin belirlenmesinde 'Kişisel Bilgi Formu', 5-6 yaş çocukların davranış problemlerinin belirlenmesinde 'Okul Öncesi Davranış Sorunları Tarama Ölçeği' ve anne babaların çocuklarına yönelik ilgi düzeyinin belirlenmesinde 'Çocuğa Yönelik Anne-Baba İlgisi Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde, davranış problemleri ile anne-baba ilgi düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek için; Mann-Whitney-U Testi, Kruskal Wallis Testi ve Kendall's Tau-b Korelasyonu kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, araştırmaya katılan 5-6 yaş çocukların davranış problemlerinin cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterdiği, erkek çocukların kız çocuklara göre daha fazla kavgacı-saldırgan ve aşırı hareketli-dikkatsiz davranışlar sergilediği bulunmuştur. Davranış problemleri çocuğun televizyon izleme süresine ve anne-babasıyla oyun oynama süresine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Araştırmaya katılan çocukların annelerinin ilgi düzeyleri cinsiyet, kardeş sayısı, öğrenim durumu, ailenin ekonomik durumu, aile ile birlikte yaşayan akraba durumu değişkenine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Araştırmaya katılan çocukların babalarının ilgi düzeyleri kardeş sayısı, baba yaşı, öğrenim durumu değişkenine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Araştırma sonucunda; 5-6 yaş çocukların davranış problemleri ile anne-baba ilgisi arasında negatif yönlü düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, anne ve baba ilgisi arttıkça çocukların davranış problemlerinin azaldığı tespit edilmiştir.