Browsing by Author "Karabulut, Arzu Karakurt"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Yabancı sözcük kullanımının reklam metinleri üzerinde incelenmesi: Dil-kültür bağı(2018) Karabulut, Arzu Karakurt; Güzel, EbruTopluma yakın olabilme fırsatını televizyon, internet, sosyal medya vb. mecralarda yakalayabilmekte olan reklamlar; bilişim çağı, insan ihtiyaçları ve teknolojide yaşanan gelişmeler ile birlikte değişmekte olup kültürel özellikleri içerisinde barındırarak bireyde ürün ya da hizmeti satın alma davranışını sağlamaya odaklanmaktadır. Özellikle 'toplum kültürünü' temel alarak bir dizi reklam çalışması yapan markalar, toplumun milli ve kültürel değerlerini, birlik ve beraberlik gibi olgularını; atasözleri, masallar, efsaneler, mitler, türküler vb. gibi toplumsal kimliğin anahtarları ile açarak dili tüm işlevselliği ile medyaya taşımaktadır. Aynı zamanda Batı'ya duyulan özenti sonucu kullanılan ve sonrasında farklı bir bozuk dil (jargon) ile bütünlüğe zarar veren reklamlar, toplumları etkisi altına alarak dili şekilden şekle sürüklemektedir. Özellikle yabancı sözcüklerin dilimize kuralsız bir biçimde sokulması Türk dilinin bütünlüğünü bozmakta ve kültürel yozlaşmanın da yolunu açmaktadır. Bu araştırmada dilin tüm işlevselliğine, yapısına ve kültürel taşıyıcılığına zarar verdiği öngörülen televizyon reklamları incelenmekte olup kültürün aktarıcısı olan dil, 'çift yönlü bir sorunsallaşma' üzerinden ele alınmaktadır. Dil-kültür bağı ekseninde çift yönlü bir yozlaşmanın tartışıldığı günümüzde, reklam metinlerindeki 'yan anlam modeli' çözümlemeleri sayesinde milli birlik ve beraberlik kavramının farkındalığına ulaşılacağı öngörülmektedir.