Browsing by Author "Kayahan, Ecmel"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Türkiye'de oyun konsollarındaki ürün yerleştirmenin tüketici üzerindeki ektisi ve dijital pazarlamadaki rolü(2014) Kayahan, Ecmel; Aksü, SehaBu çalışma kapsamında, oyun konsollarında ürün yerleştirme uygulamalarına yönelik tutumların etik, gerçeklik, denetim, etki, beğeni ve reklam boyutlarıyla açıklanması amaçlanmış, ürün yerleştirme uygulanması söz konusu olan çeşitli ürün gruplarının tüketiciler tarafından değerlendirilmesi sağlanmıştır. Sosyo-demografik özelliklerin yanı sıra, tutumlar üzerinde tüketicinin psikografik özelliklerinin rolü araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ürün yerleştirmeye yönelik tutumları ve psikografik özellikleri itibariyle tüketicilerin farklı pazar bölümlerinde toplandıkları, oluşan bu pazar bölümleri itibariyle tüketicilerin sosyo-demografik özelliklerinin ve ürün gruplarına göre ürün yerleştirmeye uygulamalarına yaklaşımlarının farklılık gösterdiği saptanmıştır.