Browsing by Author "Kaynak, Hande"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 8Anlık ve gecikmeli örtük bellek performansı yaşlanmadan etkilenir mi?(2010) Cangöz, Banu; Kaynak, HandeGiriş: Bu araştırmanın temel amacı, genç ve yaşlı yetişkinlerde yönerge türü (örtük, açık), test edilme için geçen süre (anlık ve gecikmeli) ve kelimelerin somutluk düzeyinin (somut, soyut) kelime kökü tamamlama (KKT) puanı üzerindeki etkisini incelemektir.Gereç ve Yöntem: Çalışmada, 49 genç, 46 yaşlı olmak üzere toplam 95 gönüllü katılımcı yer almıştır. Çalışmada örtük ve açık bellek ölçümü için aynı KKT görevi kullanılırken; örtük ve açık bellek, farklı yönergeler kullanılarak ortaya çıkarılmıştır.Bulgular: Varyans analizleri ile yaş, yönerge türü, test edilme süresi ve somutluk düzeyi değişkenlerinin KKT puanı üzerindeki temel ve ortak etkileri incelenmiştir. ANOVA sonucunda yaş, yönerge türü, test için geçen süre ve kelimelerin somutluk düzeyi değişkenlerinin KKT puanları üzerindeki temel etkileri istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur.Sonuç: Bulgular, gençlerin yaşlılardan, örtük yönergenin açık yönergeden, anlık test edilmenin gecikmeli test edilmeden ve önceden çalışılan kelimelerin (somut/soyut) önceden çalışılmayanlardan (somut/soyut) daha başarılı hatırlama performansına neden olduğunu göstermiştir. Anlık ve gecikmeli örtük bellek performansı yaştan etkilenmiştir.Article Citation Count: 7DOES AGING AFFECT IMMEDIATE AND DELAYED IMPLICIT MEMORY PERFORMANCE?(Gunes Kitabevi Ltd Sti, 2010) Kaynak, Hande; Cangoz, BanuIntroduction: The main objective of this study is to investigate the effects of the instruction type (implicit vs explicit), testing time (immediate vs delay) and concreteness level of the words (concrete vs abstract) on word-stem completion scores. Materials and Method: The data has been collected from 95 volunteers; 49 young and 46 elderly adults. While the same the word-stem completion task is used in order to measure the implicit and explicit memory performance, different instructions are used to deduce the different memory kinds. Results: In the light of ANOVA results, the main and interaction effects of the age, instruction type, testing time and concreteness level in the WSC scores are investigated. The ANOVA results show that main effects of the age, instruction type, testing time and concreteness level of the words on the WSC task scores are found significant. Conclusion: The results shown that younger adults beter than older adults, implicit memory better than explicit memory, immediate test beter than delay testing time and studied words beter than non-studied words on WSC performance. Finally, immediate and delay implicit memory effected by aging.