Browsing by Author "Metin, Zehra"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Üniversite son sınıf öğrencilerinin cinsel sağlık ve üreme sağlığı bilgi düzeyleri(2015) Metin, Zehra; Beydağ, Kerime DeryaBu çalışma, Okan Üniversitesi son sınıf öğrencilerinin cinsel sağlık üreme sağlığı bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Okan Üniversitesi Tuzla Kampusun' de 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini1562 öğrenci, örneklemi ise 336 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerini içeren 'Kişisel Bilgi Formu' ve 'Cinsel Sağlık Üreme Sağlığı Bilgi Formu' ile elde edilmiştir. Araştırma verilerin analizleri, SPSS 15,0 istatistik paket programı kullanılmış, sayıda yüzdelik, ortalama, standart sapma değerler kullanılmıştır. Hesaplamalar, Kruskal-Wallis testi, Mann-Whitney U testi ve t testi ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin, %59,2'si ailesinde cinsel konuların konuşulmadığını belirtmiş, %63,4'ü cinsel sağlık ve üreme sağlığı ile ilgili bilgi düzeyini yeterli bulmakta ve %31,8'i cinsel sağlık ve üreme sağlığı ile ilgili bilgileri arkadaşlarından almaktadır. Öğrencilerin, %57,9'unun cinsel ve üreme sağlığı konularında arkadaşları ile konuştuğu ve %43,5'inin evlenmeden önce cinsel ilişkide bulunulması konusuna 'olumlu' baktığı belirlenmiştir. Öğrencilerin %84,5'i 'Üniversitede cinsel sağlık ve üreme sağlığı danışma birimi olması gereklidir' yanıtını vermiştir. Öğrencilerin yaşları ile Cinsel Sağlık Bilgi düzeyi toplam puan açısından istatistiksel olarak anlamlı bulunmamış (p>0,05); cinsiyetleri, aile tipleri, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyleri, ailesinin cinsel sağlıkla ilgili konularla ilgili yaklaşımı, evlenmeden önce cinsel ilişkide bulunulması konusuna bakma durumları, okullarda cinsel ve üreme sağlığı eğitimi verilmesi ve üniversitede cinsel ve üreme sağlığı danışma birimi olması konusundaki görüşleri ile puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmaktadır (p<0,05).