Browsing by Author "Usturbelli, Erdal"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Kilitli EPS Blok-Yerinde Dökme Beton ve Kilitli EPS Blok-Prekast Beton Arayüz Kayma Mukavemetinin Laboratuvar Deneyleri ile İncelenmesi(2017) Usturbelli, Erdal; Özer, Abdullah TolgaGeofoam bloklardan inşa edilmiş otoyol dolgularının yanal yükler altındaki tasarımlarında geofoam blokların kendi aralarındaki ara yüzey dayanımları (geofoam blok-geofoam blok) bir tasarım parametresi olarak karşımıza çıkar. Buna ek olarak, geofoam blok otoyol dolgu sisteminin son sırasındaki geofoam bloklarla betonarme yük yayma platformu arasındaki (geofoam blok-beton) ara yüzey ve geofoam bloklarla temel tesviye kumu arasındaki (geofoam blok-kum) ara yüzey dayanımları da yanal yüklere karşı tasarım aşamasında gerekmektedir. Daha önce geleneksel geofoam blok-geofoam blok ara yüzey davranışını iyileştirmek için ortaya konan dişli geofoam blok konseptinin bu çalışmada geofoam blok-beton ara yüzü mukavemetine olan etkileri araştırılmıştır. Bu kapsamda, malzeme yoğunluğunun ara yüzey gerilme-şekil değiştirme davranışına ve ara yüzey mukavemet parametrelerine olan etkilerini incelemek amacıyla iki farklı yoğunlukta (EPS19 ve EPS29), diş geometrisi ve sayısının etkisini belirlemek için ise iki farklı diş geometrisinde ve iki farklı diş sayısında geofoam bloklar kullanılmıştır. Ayrıca, tüm ara yüzey deneyleri hem yerinde dökme beton (geofoam blok-yerinde dökme beton) hem de prekast beton (geofoam blok-pürüzlü prekast beton) kullanılarak yapılmıştır. Ara yüzey kayma mukavemeti deney sonuçları her bir geometriye sahip ara yüzey gerilme-şekil değiştirme ve ara yüzey mukavemet parametreleri (ara yüzey sürtünme açısı, ve adhezyon, ca) üzerinden tartışılmıştır. Geleneksel geofoam blok-yerinde dökme beton çok kuvvetli ara yüzey adezyon mukavemetine sahiptir. Bu adezyon mukavemetinde dişli geofoam bloklar kullanılarak az da olsa iyileştirme sağlanmıştır. Bununla birlikte, geleneksel geofoam blok-pürüzlü prekast beton mukavemeti dişli geofoam blok konsepti sayesinde iyileşmiştir. Geleneksel otoyol dolgusu servis yükleri altında geofoam bloklardaki diş sayısındaki artış ile dişli geofoam blok-pürüzlü prekast beton ara yüzey mukavemeti geofoam blokların içsel mukavemetlerinin üzerinde elde edilmiştir. Dişli gefoam bloklar üzerine prekast betonarme yük yayma platformu inşası, yüksek yanal kuvvetlere maruz bölgelerde yapılacak geofoam otoyol dolgularında geleneksel geofoam blok üzerine yerinde dökme beton kullanılarak imal edilen yük yayma platformuna göre tercih sebebi olabilirler.