Browsing by Author "Yamamoto, Gonca Telli"
Now showing 1 - 16 of 16
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 1An analysis and a solution for the existence of Turkish leather industry(Academic Journals, 2010) Yamamoto, Gonca Telli; Yilmaz, Bekir; Bayramoglu, Eser Eke; Sekeroglu, OzgurLeather industry is one of the leading sectors of the Turkish economy in terms of industrial production and employment. The gradual transformation of leather companies towards automation in their production processes, and towards transferring a portion of the company and product promotions to the Internet via computers can be considered as the early steps of e-commerce entrepreneurship in this regard. This paper attempts to analyze the Turkish Leather Industry in the light of e-commerce and e-marketing practice issues.Article Citation Count: 3Comparison of certain microbial counting methods which are currently commonly used in the soaking process(Academic Journals, 2009) Bayramoglu, Eser Eke; Yamamoto, Gonca Telli; Uluc, DuedenThis study examines the interrelation of the test methods which are commonly applied in the leather industry for hide or skin soaking. For this purpose, five different bactericides were given during the soaking processes and after the presoaking process. The processes were measured at the first 20(th) min, 24(th) and 48(th) h. For this purpose, two different ATP test kits, dip slide and agar pour plate method were used in order to determine the microorganism load as RLU (Relative Light Units) or CFU (Colony Forming Units)/ml. The values with all methods were identified as highly different from each other, while the statistical analyses indicated positive Pearson correlation coefficients especially between the 24(th) and 48(th) h measurements. The appearance of a positive correlation between the different methods under constant conditions implied the effectiveness of the bactericides to the customer at the factory environment. The ATP test method and dip slide methods that are commonly used in the market are correct and convenient methods offered by some companies.Article Citation Count: 6Crisis management in the Turkish leather industry(Academic Journals, 2011) Yamamoto, Gonca Telli; Sekeroglu, OzgurThe economic developments and modifications in the world cause to imbalances from time to time and these imbalances lead to crises. Businesses are seriously influenced from the birth of sometimes territorial and sometimes regional crises, and need crisis management. Sometimes, crises may also arise from managerial structures in the company. Regardless of the reason, those who can correctly manage the crisis, can also turn the risks of crisis into advantages and even grow after the crisis. Moreover, sometimes certain companies open to foreign countries by means of the crisis and take steps towards globalization. Leather industry is highly important for the economy of Turkey as it includes vast exports of finished goods with high value added. Turkish leather industry is considered as one of the locomotive industries of the Turkish economy in terms of its export potential. It has been the subject of our research as it is among the industries which have been most affected from the recent crises, due to its importance for the Turkish economy and its current conditions. In this context, the tendencies of the Turkish leather industry regarding crisis management have been examined with a questionnaire study in order to identify their thoughts about the crisis.Article Citation Count: 0Deri sanayinde e-ticaret girişimciliği ve e-pazarlama(2010) Yılmaz, Bekir; Şekeroğlu, Özgür; Bayramoğlu, Eser Eke; Yamamoto, Gonca TelliDünyamız 2008 yılından itibaren 2009'u da içine alan bir dönemde ekonomik kriz ortamından geçmektedir. Küresel kriz mali piyasalardan sermaye piyasalarına oradan da reel sektöre yayılmıştır. Ülke içi ve uluslararası ticarette dengeler yeniden kurulmaktadır. Bu durum, dünya ticaret hacminin küçülmesini de beraberinde getirmektedir. Dünyada yaşanılan ekonomik krizin doğal bir sonucu olarak deri sanayinin de bu kriz ortamından doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenmesi söz konusudur. Krizden çıkabilmek için deri sektörü de kendi içinde çeşitli arayışlar içersindedir.Deri sanayi sektöreI açıdan kullandığı tüm girdiler anlamında düşünülecek olursa hammaddesinin büyük bir. kısmını yurtdışından tedarik eden, işledikten sonra katma değeri yüksek ürünler haline getirip ihraç eden emek-yoğun bir sanayi olduğu için dünyadaki ekonomik krizlerden birebir olarak etkilenmektedir. Bu durum sadece son ekonomik • kriz anlamında düşünüimeyip küreselleşmenin ve teknolojik gelişmelerin sonucu olarak ortaya çıkan bir takım etkiler nedeniyle de meydana gelmektedir. Bu bağlamda deri sanayi farklı bir dönüm noktasına gelmiş bulunmaktadır. Özellikle Türkiye gibi tek pazara bağımlı kalmanın sıkıntılarını yaşayan ülkeler daha dinamik pazarlara açılmak adına hedeflediği pazarlarda üretim ve tanıtım faaliyetlerine de ağırlık vermeye başlamışlar marka oluşturma çabaları gündeme gelmiştir.Firmaların üretim sürecinde otomasyona yavaş yavaş geçiş yapmaları, firma ve ürün tanıtımlarının bir kısmını bilgisayarlar aracılığı ile internete taşımaları bu konuda e-ticaret girişimlerinin başlangıcını da oluşturmaktadır. Öte yandan bilişim sektöründeki gelişme hızla devam ederken deri sektörünün bunun dışında kalması nerdeyse sektörünün kendi kendini katletmesi anlamına gelmektedir. Üstelik gerek tedarik yönüyle gerekse satış anlamında e-ticaret hem yerel hem de küresel pazarlarda giderek etkili bir hale dönüşmektedir.Araştırmada e-ticaret konusunda girişimcilerin yaklaşımlarını ölçmek amacıyla kantitatif, birincil veri toplama yöntemlerinden olan anket yöntemi kullanılmaktadır. Varsayımları test etmek, kararlı, tutarlı ve doğru tahminler yapabilmek amacıyla SPSS bilgisayar programı ile güvenilirlik analizi, faktör ve varyans analizi ve benzeri analizler anket sonuçlarına uygulanmaktadır. Bu çalışmada zor bir süreçten geçmekte olan Türk Deri Sektörü'nün elektronik ticaret yöntemlerinin kullanılarak, gelişimine ivme kazandırılması, deri sanayinin kalkınması için pazarlama stratejileri, teknolojinin etkisiyle gelişen bilgi toplumuna uyum sağlama ve dünya genelinde hakettiği yeri alabilmesinde modern bilişim teknolojilerinin sağlayabileceği yararlar ortaya konmaya çalışılmaktadır.Article Citation Count: 1Determination of the effectiveness of organosulfur compound in the leather industry by adenosine triphosphate (ATP) luminometer(Academic Journals, 2011) Sekeroglu, Ozgur Karamanli; Bayramoglu, Eser Eke; Yamamoto, Gonca TelliOrganosulfur compound is the world's leading bactericide product for the leather industry. It was reported that it is highly effective for preserving salt and brine solutions, soaking liquors as well as processing materials. This research was conducted in a plant-processing cattle hide in Tuzla. Measurements were carried out at 24 h of wetting back-soaking baths into which was fed organosulfur containing commercial bactericide at the ratio of 0.02% at the beginning of soaking process every month for a year. The objective of this study was to examine the effectiveness of organosulfur compound commercially using adenosine triphosphate (ATP) luminometer. According to ATP test, organosulfur compound had enough effective bactericidal activity during the soaking process.Master Thesis Electronic commerce security(2014) Çakıl, Gökhan; Yamamoto, Gonca TelliTez 6 kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısım e-ticaret güvenliği tanımını ve e-ticaret güvenliği temellerini içermektedir. İkinci kısımda e-ticaret güvenlik tehditleri, saldırıları ve metodları yer almaktadır. Üçüncü kısım içerisinde e-ticaret uygulamalarının bu tehditlerden nasıl korunacağı incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise felaket kurtarma ve iş sürekliliği gibi ileri düzey güvenlik önlemleri açıklanmaya çalışılmıştır. Beşinci kısım ise e-ticaret uygulamala detaylarını ve bu uygulamalara ilişkin güvenlik uyumluluklarını kapsamaktadır. Altıncı kısım e-ticaret güvenliği ve güvenlik ihlalleri hakkında Türkiye ve Dünya'dan örnekler içermektedir.Book Part Citation Count: 1Exploration of Multi-Cultural Teaching and Learning in a Collaborative Virtual Environment(Igi Global, 2011) Yamamoto, Gonca Telli; Featherstone, Michael D.; Karaman, Faruk; Borstorff, Patricia C.This chapter presents an experiential case study of a multicultural virtual team project conducted by educators at two countries of three universities whose students came from very different cultural backgrounds. The authors suggest that new technologies present businesses and the institutions charged with training business professionals with a significant paradigm shift. Among the devices enterprises now employ to compete in the global business environment are virtual teams. We submit that it is incumbent upon educational institutions to formulate processes by which students may gain experience in the virtual work environment. The chapter details the experiences both students and instructors encountered in creating and participating in a cross-cultural virtual team conducted predominantly in a virtual environment. We describe problems encountered and often (though not always) overcome. Students learned both the rewards and the frustrations such teams experience as they learned to participate in and contribute to the collective intelligence of the team.Doctoral Thesis Laozi ahenk ve yönetim bilimleri: Kavramsal çıkarımlar(2022) Xing, Minghua; Yamamoto, Gonca TelliYönetim bilimlerinde kavramsal becerilere ilişkin mevcut çalışmalar, doğasında yetersizlik taşır ve bilişsel kodların eksikliği ile şişmiş beklentiler arasındaki boşluklar, kapsayıcılık eğilimleri, katılımcı zihinlere duyulan ihtiyaçlar dahil olmak üzere ortaya çıkan zorluklarla karşı karşıya kalır. Bu çalışma, açınsamalar ve detaylandırmalar yoluyla, doğu medeniyetlerini ele almak konusunda yerel geleneğe özgün bir yaklaşımı tercih etmekte ve halihazırda yönetim bilimlerinde yaşanan yetersizliğe ve zorluklara yanıt vermek adına, köklü, gelişmiş ve kabul görmüş olan Çin ahenk geleneğinden gelen Laozi ahenk geleneğini önermektedir. Çalışmada Laozi ahenk, kapsamlı bir tanımlayıcı araştırma çalışmasıyla ile sistematik şekilde izah edilir. Ardından, önde gelen dört bilim insanı tarafından temsil edilen Batı bağlamından tanıdık literatür ışığında, Laozi ahenk ile bu bilim insanları ve onların Batı bağlamından yönetim bilimlerindeki kavramsal mimari açısından etkili olmuş başlıca düşünceleri arasında karşılaştırmalı bir çalışma yapılır. Yönetim bilimlerinde kavramsal çıkarımlara potansiyel katkı sağlamak adına başvurulan ahenk kavramına dikkat çekmekte bir başlangıç girişimi olarak bu çalışma yapılmıştır. Laozi ahenk dışında Çin'deki ve dünyadaki diğer ahenk geleneklerinden geliştirilebilecek farklı yaklaşımlar üzerine yeni keşifler ve araştırma yapılmasını önermektedir.Book Part Citation Count: 0M-Learning: New Concept, New Rules, New Implementations in Marketing in Cases on Challenges Facing E-Learning and National Development: Institutional Studies and Frameworks(Igi Global, 2011) Yamamoto, Gonca TelliMobile learning is a new way of learning in contemporary education, and it is one of the latest stages information society has reached. Cell phones/PDA's, which are launched as the most enhanced instruments of mobile systems, posses certain peculiar characteristics compared to existing computers in terms of accessing, sharing, and creating information, and they become a part of life in a much faster way. They represent unique distinctions such as being operable 24/7 everywhere within the coverage area, and having the ability to communicate and deliver messages to almost any corner of the world. The mobile instruments open new gates of the world beyond the person and develop new environments of information sharing for everybody around the world. Such a change automatically brings out certain different rules and applications, while necessitating to act beyond conventional marketing rules for the presentation of the emerging product/service (learning) to the consumer. This study considers concepts, rules, and applications of mobile learning and associated issues through conceptual mapping. The applications realized as well as the social issues which have arisen within the frame of these applications and which are influential in general as the social tendencies are contemplated. Under the light of all foregoing developments, the use of instruments such as mobile channel, Internet, word of mouth, word of mob, and blog in m-learning marketing is discussed. One should expect the promotion activities which have been heavily realized in the beginning stage for the users to adopt m-learning to shift towards marketing aspect in time. This study could be defined as the process through which an education typically moves, as well as the moves of marketing of these programs. User friendly applications of mobilogren (http://www.mobilogren.net/) from Turkey will be given as a case study as a sample of a beginning stage of these developing software.Master Thesis Mali müşavirlik hizmetlerinde Servqual Modeliyle kalitenin ölçülmesine yönelik bir uygulama(2014) Erbaş, Emine Rabia; Yamamoto, Gonca TelliÇalışma mali müşavirlik hizmetlerinden faydalananların hizmete ilişkin algı ve beklentilerine yönelik tespitlerde bulunarak, aslında kanunlarla belirlenmiş standartlaşmış yapıya ilişkin hizmet alanlar açısından mali müşavirlik mesleğinin duruşunu belirlemektir.Bu tezin çıkış noktasında esaslarını kanun ve yönetmeliklerle belirlenmiş bir mesleğe ilişkin mesleğin ifasında hizmet alanların kaliteye yönelik beklentilerini dikkate almadıkları savunulmaktadır. Dolayısıyla hizmet alanların bu hizmete ilişkin algılarının beklentilerini karşılayıp karşılamadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Mali Müşavirlik mesleği kanun ve yönetmeliklerle standartlaştırılmış yapısı gereği kalite kavramı ile hizmette fark (değer) yaratma durumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada mali müşavirliğin nasıl hizmet sunması gerektiği müşterilerin beklentilerinin ne olduğu ve beklentilerinin ne derece karşılandığı yani yaratılan değerin ölçüsünün ne olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Servqual Modeli, Hizmet Kalitesi, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirlik MesleğiMaster Thesis Mobil pazarlama uygulamalarının markaya etkisi(2014) Ince, Eren; Yamamoto, Gonca TelliMarkalaşma ya da markalaşamama günümüz firmalarının temel stratejik sorunlarından biridir. Çünkü küreselleşmenin etkisi ve takip edilemeyecek kadar hızlı değişen teknolojik gelişmelerin neden olduğu rekabet ortamı, firmaları yenilik yapmaya zorlamaktadır. Bu yenilik sadece üretim ve süreç yeniliği olarak değil aynı zamanda pazarlama çabaları olarak da değerlendirilmelidir. Güçlü bir marka farkındalığı ve marka imajı hedefleyen firmalar bunu mobil pazarlama kanalları vasıtasıyla yerine getirebilmektedirler. Bu araştırma, mobil uygulamalar hakkında teorik bilgileri vererek literatür taraması yapmakta ve sonrasında da 'Marka' kavramı ile ilişkilendirilmektedir. Daha sonra uygulama kısmında hazır giyim sektörü ele alınmakta ve spesifik bir örnek olarak 'Çift Geyik Karaca' firması irdelenerek, firma yetkilisi ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakat sonuçları paylaşılmaya çalışılmaktadır. Araştırmada, marka kimliği, marka imajı, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı gibi temel kavramlar ele alınmış ve bunların mobil pazarlama uygulamaları ile nasıl bütünleştirilebildiği ortaya konmuştur. Marka karar alanları içerisinde değerlenen; markalama ya da markalamama, marka isim seçimi ve marka sponsoru ile ilgili temel özelliklerin belirlendiği araştırmada uygulamadaki aksaklıklar ve üstün yönler tespit edilmeye çalışılmıştır. Markalaşma süreci, firmaların profesyonel stratejistleri tarafından yönetilmesi gereken bir kavramdır. Çünkü marka yönetimi bir firmanın, tüketicileri ile direkt ilişkilerini bünyesinde barındırdığından dolayı firmanın hayatını sürdürebilmesi için ön koşulların başında gelmektedir. Bunun yanı sıra marka stratejileri belirlenirken; pazara, rakiplere, tüketici zevk ve alışkanlıklarına ve son olarak da firmanın içsel yeteneklerine bakarak bu doğrultuda ciddi kararlar almayı gerektirmektedir. Marka yönetim süreci karmaşık bir dizi ilişkiyi bünyesinde barındıran bir olgudur. Örneğin; Reklam, Satış geliştirme, halkla ilişkiler, kişisel satış ve mobil pazarlama çabalarını aynı etkinlikte değerlendirmek gerekmektedir. Mobil pazarlama, son derece güncel bir kavram olup markalamada üstlendiği fonksiyon bakımından kilit pozisyondadır. Çünkü mobil pazarlama içinde ürün, hizmet ve diğer uygulamalar daha önce belirlenmiş marka stratejileri temel alınarak yapılmalıdır. Firmanın kısa vadeli tek hedefi satış yapmak değil aynı zamanda marka değerini de yükseltmektir. Mobil pazarlama araçları uygulamada çok çeşitlilik göstermektedir. Bunlar arasında; SMS, Oyun ile mobil pazarlama, Wi-fi yoluyla mobil pazarlama, konum tabanlı pazarlama gibi çeşitli uygulama alanları bulunmaktadır. Araştırmamızda ayrıca hazır giyim sektöründen bir örnek ele alınmış, sektör içi dinamikleri analiz edilmiş ve mobil pazarlama araçlarının işe koşulup koşulmadığı, eğer varsa hangi alt türlerin uygulandığı ve temel kullanım amacının neler olduğu değerlendirilmiş ve bu bağlamda örnek firma olarak 'Çift Geyik Karaca' firmasının yaptığı çalışmalar gözler önüne serilmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Mobil, Marka, Pazarlama, Cep Telefonu, Hazır Giyim Tarih: Ağustos, 2014Master Thesis Mobil pazarlamanın Türkiye inşaat sektörü açısından değerlendirilmesi(2014) Durlanık, Sedat; Yamamoto, Gonca TelliDünya bilgi çağını; iş hayatındaki, insanların günlük yaşamındaki ve teknolojideki değişimi yaşamaktadır. Ayrıca, globalleşme neticesinde artık sadece bir büyük ekonomi söz konusudur: Dünya ekonomisi. Bu büyük ekonomide rekabet düzeyi, dünyanın farklı yerlerinden gelen farklı rakip markalar nedeni ile her marka için gittikçe artmaktadır. Ayrıca, daha önce görülmemiş iletişim düzeyi ve iletişim araçlarının çeşitliliği insanları ve insanların günlük yaşamlarını değiştirmektedir. Bunun neticesi olarak, müşterilerin ilgisini çekmek ve onları bir ürün veya hizmeti satın almaya teşvik etmek pazarlama profesyonelleri için büyük bir mücadeleye dönüşmüştür. Pazarlama profesyonelleri bu zorlu ve dinamik iş ortamında, markalarının hedeflerine ulaşması için hemen her aracı kullanmayı denemektedirler. Birçoğu mobil pazarlamayı müşterilerine ulaşmaları açısından önemli bir araç olarak görmektedir. Bu pazarlama ihtiyaçları nedeni ile mobil pazarlama özellikle B2C (tüketici) pazarlarında gün geçtikçe gelişmektedir. Gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye'de inşaat sektörü; büyüme oranları, istihdam, konut üretimi, bayındırlık işleri vb. açısından önemlidir. Bu çalışmada, bu amaçla inşaat sektörünün özellikle B2B (endüstriyel) bölümüne yönelik olarak mobil pazarlamanın analizi yapılmıştır. Mobil pazarlama literatürüne dayanılarak hazırlanan bu çalışmada inşaat sektörü için mobil pazarlama çerçevesi ve bir mobil bilgi paylaşım platformu önerilmiştir.Book Part Citation Count: 0Book Part Citation Count: 0Doctoral Thesis Müşteri ilişkileri yönetiminin iş performansı üzerindeki etkisi: Kimya endüstrisi üzerine bir uygulama(2015) Kayı, Tuğrul Aydın; Yamamoto, Gonca TelliGloballeşme çeşitli ülkelerde pozisyonlarını güçlendirmeyi amaçlayan şirketler için önemli bir konudur. Global rekabet nedeniyle müşteri ilişkileri yönetiminin önemi giderek artmaktadır. Şirketler global pazarlarda varolabilmek için, özellikle müşterilerini elde tutmak ve pazar paylarını arttırmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle özellikle yeni fikir ve yaklaşımlar araştırılmaktadır. Müşteri ilişkileri yönetimi, rekabetsel üstünlük sağlamak için gereken başarı faktörlerinden birisi olarak görülmektedir. Müşteri ilişkileri yönetimi ve SAP CRM ile ilgili akademik ve iş yaşamında bir çok araştırma bulunmasına rağmen, SAP CRM'in önemli bileşenleri, kritik başarı faktörleri ve iş performansı arasındaki ilişkileri inceleyen sınırlı sayıda araştırma vardır. Literatürde, özellikle kimya endüstrisi için bu değişkenleri inceleyen bir çalışma bulunamamıştır. Buna göre, bu çalışmanın amacı müşteri ilişkileri yönetiminin kritik başarı faktörleri, SAP CRM'in önemli bileşenleri ve iş performansı arasındaki ilişkileri incelemektir. Bunlara ek olarak, kritik başarı faktörlerinin ve SAP CRM'in önemli bileşenlerinin iş performansı üzerine ve daha detaylı olarak toplam performans, pazarlama performansı ve finansal performans etkilerini olan etkilerini araştırmak çalışmanın diğer bir amacını oluşturmaktadır. Üçüncü olarak, araştırma yapılan şirkete bağlı olan ve 14 farklı ülkede bulunan şubeleri GLOBE çalışmasına göre gruplandırılmıştır. Bu gruplandırmanın amacı, kritik başarı faktörleri, SAP CRM'in önemli bileşenleri ve iş performansı açısından algısal farklılıp bulunup bulunmadığının anlaşılmasıdır. Araştırmanın modeli, bu amaçlara yönelik geliştirilmiş ve şirketin 14 farklı ülkesinde bulunan şubelerinden elde edilen verilere göre bilimsel yönemlere dayalı olarak test edilmiştir. Bu çalışma için veri toplama yöntemi olarak anket seçilmiştir. Araştırma modeline göre doğrulayıcı veri analizleri yapılmıştır. Araştırma bulguları, SAP CRM'in önemli bileşenleri ile iş performansı arasında genel anlamda anlamlı bir ilişki olmadığını göstermiştir. Diğer taraftan, SAP CRM'in önemli bileşenlerinin hiç bir iş performansı değişkenleri üzerine etkisinin olmadığı söylenememektedir. Elde edilen bulgulara gore, SAP CRM'in önemli bileşenlerinin şirketin genel performansı üzerinde etkisinin olduğu belirlenmiştir. Diğer bir ifadeyle, söz konusu bileşenlerin uygulanmasının şirketin genel performansı ve toplam karlılığı üzerinde pozitif etkisinin olduğu belirlenmiştir. Pazarlama performansı açısından, SAP CRM'in önemli bileşenlerinin genel anlamda bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Ancak, SAP CRM'in önemli bileşenlerinin her birinin pazarlama performansı üzerinde farklı etkilerinin olduğu bulunmuştur. Buna benzer olarak, bu bileşenlerin genel anlamda finansal performans üzerinde etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Ancak, finansal performans üzerinde söz konusu bileşenlerin ayrı ayrı ve farklı olarak etkilerinin olduğu saptanmıştır. Kritik başarı faktörlerini hakkında ise bu faktörlerin iş performansı üzerinde genel olarak etkisini olmadığı belirlenmiştir. Buna karşılık, uygulamaya başlangıç adımlarını planlanması ve ölçme, izleme ve değerlendirme kriterlerinin iş performansı üzerinde etkisinin olduğu saptanmıştır. Bunlara ek olarak, GLOBE çalışmasına gore gruplandırılan şirketin şubeleri arasında algısal farklılık olmadığı bulunmuştur. Bu tüm şubelerin, araştırma modelindeki tüm değişkenler üzerinde görüş birliği içinde olduğunu ifade etmektedir. Bu çalışma teoride ve uygulamada, SAP CRM'in önemli bileşenleri ile kritik başarı faktörlerinin iş performansı üzerindeki etkilerini ortaya çıkaran modelin geliştirilmesi ve doğrulanması açısından katkıda bulunmuştur. Çalışmanın kapsamı nedeniyle, bu araştırma SAP CRM uygulamaları ve iş performansı parametreleri arasında bağlayıcı rol oynamaktadır. Bu çalışma, literatürdeki boşluğu doldurmakle beraber, şirket yöneticilerine ve müşteri ilişkileri yönetiminden sorumlu müdürlere temel oluşturmaktadır. Anahtar kelimeler: Müşteri ilişkileri yönetimi, SAP CRM, Globe çalışması, iş performansı, kritik başarı faktörleri, CRM yazılımları.Doctoral Thesis Stratejik pazarlama kararlarında sosyal medya uygulamalarının etkisi: Sağlık sektöründe bir araştırma(2016) Erarslan, Sami Onur; Yamamoto, Gonca TelliStrateji, bir kurumun ya da bir devletin sahip olduğu siyasi eğilime uygun olarak seçtiği hedeflere ulaşmak için her alanda aldığı tedbirler ve her alanda kullandığı araçların tamamıdır. Ticaret hayatında tüm sektörler, küreselleşmenin etkileri ile birlikte bir takım değişim ve gelişim süreçlerinden geçmiştir. Farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketler, küreselleşme süreci ile ortaya çıkan ve müşterileri etkin bir şekilde tatmin etmeye dayalı olan müşteri memnuniyetini sağlayabilmek ve bu sayede sürdürülebilirliklerini korumak için stratejik karar alma süreçlerinde revizyona gitmiştir. Bu yeniliklerden bir tanesi elektronik ticaret uygulamalarının sektöre nüfuz etmesi ile birlikte günümüzün en etkili ve güçlü platformlarından olarak kabul edilen sosyal medyanın stratejik kararlara entegre edilmesidir. Ülkemizde de verilen stratejik pazarlama kararları olarak adlandırılan pazarlamanın 4P'si olarak nitelendirilen ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım kanallarına ilişkin kararların etkisini arttırmak ya da maliyetleri düşürmek gibi amaçlarla şirketlerin sosyal medyadan faydalandığı düşünülmektedir. Bu çalışmada, bu tarz kararlarda sosyal medyanın etkili olup olmadığı araştırılmış ve sağlık sektöründe yapılan bir uygulama ile test edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Stratejik Karar Alma, Sosyal Medya, E-Ticaret,