Okan Üniversitesi / Okan University
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1
Browse
Browsing Okan Üniversitesi / Okan University by Department "Fen Bilimleri Enstitüsü"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Doctoral Thesis Mimari tasarım stüdyosunda bir öğrenme aracı olarak hikâye anlatımı(2019) Tuffaha, Danah Munır; Batırbaygil, Mehmet HarunMimarlık okullarından yeni mezun olan öğrenciler, mesleki uygulamaya başladıklarında tasarım becerisindeki kabiliyetlerini çevreleyen zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Araştırmacı, bu zorlukların tasarım stüdyosu derslerinde başladığına inanmaktadır. Akademik öğrenim ile mesleki uygulama arasındaki boşluk pek çok bilim adamının sürekli olarak ele almaya çalıştığı bir meseledir. Araştırmacı, tasarım stüdyosu öğreniminin eksik yönlerini incelemektedir ve bu eksik yönlerin üstesinden gelmek için Hikâye Anlatımının öğrenci ve öğretmenlere yardımcı olacak bir öğrenim aracı olarak tavsiye etmektedir. Araştırmacı, Okan Üniversitesinde bir tasarım stüdyosu dersinde iki aşamalı bir deney yapmıştır. Birinci aşamada, öğrencilerin tasarım becerilerinin mevcut durumunu, eksik yönleri ve ele alınması gereken zorlukları da gösteren niteleyici metodlar kullanarak veriler toplamıştır. İkinci aşamada eylem araştırma yöntemini kullanmış ve tasarım stüdyosu dersinde hem yansıtıcı hem de deneyimleyerek öğrenme stratejisi olarak Hikâye anlatımını uygulamıştır. Final jürisindeki sonuçlara ve toplanan anketlere göre bu deneyin sonuçları genel olarak başarılı olmuştur. Tasarım becerileri ve yaratıcılık açısından öğrencilerin çoğu önemli bir gelişme göstermiştir. Dahası öğrencilerin sunum becerilerinde göze çarpan bir ilerleme gözlenmiş ve buna karşılık öz güvenleri ve sunum anlayışları ciddi anlamda gelişmiştir.