Okan Üniversitesi / Okan University
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1
Browse
Browsing Okan Üniversitesi / Okan University by Department "Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı / İnşaat Mühendisliği Bilim Dalı"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Kocaeli ilindeki tramvay ve otobüslerin hizmet kalitelerinin karşılaştırılması(2020) Dündar, Selim; Dündar, Selim; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringBu araştırma, Kocaeli ili İzmit ilçesinde şehir içi toplu ulaşımda kullanılan otobüs ve tramvaylara yönelik müşterilerin hizmet kalite algılarını karşılaştırmalı olarak incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2019 yılı Mayıs ayı içerisinde 313 otobüs kullanıcısı, 235 tramvay kullanıcısı olmak üzere 548 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara International Bus Benchmarking Group (IBBG) tarafından geliştirilmiş olan otobüslerin hizmet kalitesini ölçmeye yönelik 19 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Tramvay kullanıcılarına da aynı anket uyarlanarak kullanılmıştır. Araştırmadan ulaşılan veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 istatistik programı aracılığıyla analiz edilerek yorumlanmıştır. Öncelikle kullanılan ölçeklere ilişkin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Verilerinin değerlendirilmesinde yüzde, frekans, ortalama, standart sapma tanımlayıcı istatistiklerin yanında, otobüs ve tramvay kullanıcılarının hizmet kalite algılarının karşılaştırılmasında bağımsız gruplar t-testinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; yapılan geçerlik ve güvenirlik analizi sonuçlarına göre kullanılan ölçeklerin geçerli ve güvenilir ölçme aracı olduğu saptanmıştır. Araştırmada tramvay kullanıcılarının tüm önermelere ilişkin hizmet kalite algılarının otobüs kullanıcılara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Diğer bir ifade ile kullanıcılara göre; şehir içi toplu ulaşımda tramvay, otobüslere göre daha kaliteli ulaşım sağlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Toplu Ulaşım, Otobüs, Tramvay, Ulaşım KalitesiMaster Thesis Kocaeli Tramvay Sistemi kullanıcı memnuniyetinin incelenmesi(2019) Dündar, Selim; Dündar, Selim; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringBu araştırma Kocaeli tramvay sistemi kullanıcı memnuniyetini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2019 yılı Mayıs ayı içerisinde Kocaeli'nde bulunan 15 yaş üzerinde 235 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak International Bus Benchmarking Group (IBBG) tarafından otobüsler için geliştirilmiş olan 19 önermeden oluşan ölçek kullanılmıştır. Araştırmada ölçeğe ilişkin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış ve geçerlik ve güvenirlik niteliği taşıdığı belirlenmiştir. Bilgisayar ortamında yapılan istatistiksel analizler sonucunda katılımcıların tramvay sisteminin ödeme şeklinin kolaylığından ve tramvayların belirtilen zamanlarda gelmesinden oldukça memnun oldukları, ancak tramvayların koltuklarının rahatlığı ve yeterince boş alan bulunması ile herhangi bir sorun olduğunda alternatif bir hat bulmanın çok kolay olmayacağı konularında sıkıntılarının olduğu ifade edilebilir. Katılımcıların cinsiyetlerine ve medeni durumlarına göre tramvay memnuniyet düzeylerinde farklılıkların olmadığı, yaşlarına, eğitim durumlarına ve gelir düzeylerine göre farklılıklar olduğu saptanmıştır. 41 yaş ve üzerinde olanlar, lisansüstü eğitim düzeyinde olanlar ve ayda 5001 TL'nin üzerinde gelire sahip katılımcıların memnuniyetlerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların tramvay kullanım sıklıklarına göre de memnuniyet düzeylerinde farklılıklar olduğu saptanmıştır. Tramvayı hergün veya haftada en az 3 kez kullananların memnuniyet düzeylerinin, tramvayı daha az kullananlara göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Tramvay, Toplu Taşıma, İstatistik Çözümleme, Kullanıcı Memnuniyeti.Master Thesis Mastik asfalt karışımının başarım özelliklerinin yaşlandırmaya bağlı olarak değerlendirilmesi(2020) Dündar, Selim; Dündar, Selim; Yardım, Mustafa Sinan; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringKarayolu ulaşımı, deniz ve havayolu taşımacılığına göre kapıdan kapıya ulaşım sağlaması ve ilk yatırım maliyetinin daha düşük olması nedeniyle, daha yaygın kullanılmaktadır. Yol geçkileri üzerinde bulunan yükselti farklarını aşmak ve zamandan kazanç sağlamak için önemli bir alternatif olan köprü ve viyadükler, trafik hacmindeki artış, dingil yüklerinin artması ve iklim koşulları gibi olumsuz etkiler nedeniyle karayolu üstyapısındaki kaplamada en fazla şekil değiştirme (deformasyon) görülen yapılardır. Üstyapıların hizmet ömrünü arttırmak için tabaka kalınlıklarının arttırılması veya kullanılacak malzeme özelliklerinin iyileştirilmesi ve başarım arttırıcı katkılar eklenmesi gerekmektedir. Köprü gibi yapılarda ilk seçenek olarak tabaka kalınlıklarının arttırılması yapının statiğine ek sabit yük getireceğinden tercih edilmemektedir. Çelik asma köprülerde ve viyadüklerde, gerek trafik yüklerinin aşındırıcı etkileri gerekse de çelik tabliyeleri korozyona karşı korumak için genellikle mastik asfalt (harç) tipi kaplama tabakası kullanılmaktadır. Diğer bitümlü sıcak karışımlara göre üretimi, taşınması ve serimi farklı olan mastik asfalt kaplama tabakasının üretimden başlayıp nihai aşama olan serimle birlikte gerçekleştirilen süreç ele alınmıştır. Bu çalışma kapsamında karışımlarda kullanılacak agrega ve bitümlere ait özelliklerin şartnamelere uygunluğu kontrol edilmiştir. İSFALT A.Ş. tasarım raporlarına uygun şekilde üretilen mastik asfalt kaplamasından sırasıyla ilk anda, 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10 ve 12. saatlerde alınan numunelere laboratuvar ortamında mastik penetrasyon, tekerlek izi ve yorulma deneyleri yapılarak başarımları (performansları) karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak üretilen mastik asfalt karışımının serimi için başarım özelliklerinin en uygun (optimum) olduğu saat aralığı değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Mastik, asfalt, köprü, tekerlek izi, yorulma, penetrasyon, karayolu, üstyapı, yol kaplamaları.Master Thesis Polikarboksilat eter ve naftalin sülfonat formaldehit esaslı kimyasal katkılı betonlarda redoz uygulamasının betonun taze ve sertleşmiş hal özelliklerine etkileri(2021) Yardımcı, Mert Yücel; Yardımcı, Mert Yücel; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringBaşlangıçta plastik kıvamda olan taze beton çimento ile suyun hidratasyonunun bir sonucu olarak zamanla katılaşarak sertleşir. Taze beton katılaşmaya başlayana kadar taşıma, pompalama, yerleştirme, sıkıştırma ve yüzey düzeltme işlemleri için belirli bir süre kıvamını korumalıdır. Ancak taze beton uzun taşıma mesafeleri ve karışım suyunun bir kısmının buharlaşması gibi çeşitli nedenlerle şantiyeye ulaştığında kıvamını kaybetmiş olabilir. Kaybedilen kıvam beton halen transmikserde iken yeniden akışkanlaştırıcı kimyasal katkı eklenmesi (redoz) yoluyla telafi edilmektedir. Bu çalışmada iki farklı tip akışkanlaştırıcı kimyasal (polikarboksilat eter ve naftalin sülfonat formaldehit) ve mineral (uçucu kul ve öğütülmüş yüksek fırın cürufu) katkı kullanılarak üretilmiş betonlarda 90 dakika sonra meydana gelen kıvam kayıplarının tek dozda yeniden katkı ekleyerek telafi edilmesinin (redoz) betonun taze birim hacim ağırlığı, hava miktarı, priz süresi ve 2, 28 ve 90 günlük basınç dayanımlarına olan etkileri laboratuvar koşullarında deneysel olarak incelenmiştir. Taze ve sertleşmiş beton örneklerden elde edilen sonuçlar betonun üretildiği kimyasal katkıyla yapılan redoz işleminin betonun 90 dakikada kaybedilen kıvamını geri kazandırdığını ancak redozun betonun priz sürelerinin uzamasına ve hava miktarlarının hafifçe artmasına neden olduğunu ortaya koymuştur. Öte yandan, redoz işleminin betonun erken ve ileri yaş basınç dayanımına önemli bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Anahtar sözcükler: Kimyasal katkılar, redoz, işlenebilirlik, kıvam kaybı, taze beton priz süresi, basınç dayanımı.Master Thesis Sürücüsüz karayolu taşıtlarının İstanbul trafiğinin kesintisiz akıma sahip kesimlerinde serbest akım koşullarında beklenen davranışlarının modellenmesi(2020) Dündar, Selim; Dündar, Selim; İnşaat Mühendisliği / Civil EngineeringÜlkemizin en kalabalık nüfusa sahip ili olan İstanbul'da yaşanılan en büyük sorunlardan bir tanesi nüfusun ve trafikteki taşıt sayısının artmasına bağlı olarak artan trafik sorunudur. Trafikte yaşanan sorunlara karşı geliştirilen çözüm önerilerinden en önemlilerinden biri de, öncü firma ve özel kuruluşlar tarafından tasarlanan sürücüsüz taşıtlardır. Yakın gelecekte tüm dünyada olduğu gibi İstanbul trafiğinde de sürücüsüz taşıtlar yer almaya başlayacaktır. Trafiğin tümüyle sürücüsüz taşıtlardan oluşacağı tarihe değin bu taşıtlar insan sürücülü taşıtlarla birlikte, karma trafikte yer alacaktır. Bu tez kapsamında, sürücüsüz taşıtların İstanbul'daki karma trafikte kesintisiz akım koşullarındaki davranışları modellenmiş ve trafiğe olası etkileri incelenmiştir. Öncelikle kesintisiz akım koşullarının gerçekleştiği D100 karayolu Acıbadem kesiminden elde edilen kamera görüntüleri incelenerek, trafik akımının şu andaki özellikleri saptanmıştır. İnsan sürücülerin tepki süresi, hızlanma ve yavaşlama ivmeleri gibi davranışları gönüllü sürücüler bulunarak, araç içi kameralardan toplanan saha verileri ile elde edilmiştir. Sürücüsüz taşıtların bu özellikleri ise üretici firmalar tarafından açıklanan veriler kullanılarak düzenlenmiştir. Sürücü davranışlarının trafiğe olan etkileri SIDRA TRIP yazılımı kullanılarak saptanmıştır. Acıbadem'den toplanan trafik verileri ve sürücü davranışlarına ilişkin değerler PTV Vissim benzetim yazılımının ölçümlenmesinde kullanılmıştır. Ölçümlenen trafik koşullarına sürücüsüz araçların farklı oranlarda katılımının etkileri incelenmiştir.