Tuncay, Ramazan Nejat

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Tuncay, R.
R. Nejat Tuncay
Ramazan N. Tuncay
Ramazan Nejat TUNCAY
R. N. TUNCAY
Ramazan Nejat Tuncay
Tuncay Ramazan Nejat
Tuncay, N.
Tuncay, Nejat
R. N. Tuncay
Tuncay, Ramazan
Tuncay, Ramazan Nejat
TUNCAY Ramazan Nejat
Tuncay N.
Ramazan Nejat, Tuncay
Tuncay R.
Tuncay, R. Nejat
Nejat Tuncay,R.
Tuncay, Ramazan Nejat
Job Title
Prof.Dr.
Email Address
nejat.tuncay@okan.edu.tr
Main Affiliation
Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

22

Articles

4

Citation Count

2

Supervised Theses

9

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Conference Object
    Citation - WoS: 1
    Design and Analysis of 240 Watt SEPIC Converter for LED Applications
    (Ieee, 2019) Hayirli, I. Halil; Kelleci, Burak; Kivanc, O. Cihan; Ozturk, S. Baris; Tuncay, R. Nejat; Citci, M. Oguz; Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
    A 240 Watt output power SEPIC converter with an output voltage of 24 V is proposed to be used in automotive and railway LED applications. The input voltage of the converter varies between 16 V and 36 V. The stability of the converter is guaranteed by moving one of the dominant pole to lower frequency and canceling the other pole with a zero. The phase margin is higher than 560 across all input voltage values. The transients of the switch is damped using a passive snubber circuit. Electromagnetic analyses are performed using Ansys SiWave (TM) to determine voltage drop, current distribution, near and far field and resonance behavior of SEPIC converter. Measurement results indicate that the SEPIC converter is stable under various operating conditions.
  • Publication
    Modüler ve Akıllı Batarya Yönetim Sistemi
    (2017) Akgün, Bekir Tevfik; Öztürk, Salih Barış; Tuncay, Ramazan Nejat; Alankuş, Orhan Behiç; Kelleci, Burak; Enerji Sistemleri Mühendisliği / Energy Systems Engineering
    Lityum-Iyon piller, Wh/kg spesifik enerji, Wh/l enerji yogunlugu degerlerinin yükselmesiı ve TL/Wh birim maliyetlerinin azalması nedeniyle elektrikli araçların vazgeçilmez enerji kaynaklarından olmustur. Bu çalısmada elektrikli araçlarda kullanılacak Lityum-Iyon pillerden olusan bir bataryanın Batarya Yönetim Sistemi (BYS) ele alınmaktadır. Elektrikli araçlar yolda giderken batarya içerisinde kalan enerjinin hesaplanması çalısmanın ilk bölümünü olusturmaktadır. Laboratuvarlarda Li piller karalı durumda iken yapılan ölçümler ve kestirimler, yolda dinamik durumdaki piller için geçerli degildir. Buna karsın pil hücrelerinin yaslanma davranıslarını anlamak ve ileride yapılacak benzetimde kullanmak üzere, bir dizi laboratuvar deneyi uygulanmıs ve çalısmada sunulmustur. Bu çalısma, araç yolda giderken bataryada bulunan hücrelerin Doluluk Durumu (SoC, State of Charge), Kapasite Küçülmesi (SoH, State of Health) ve Kalan Yasam Süresi (RUL Remaining Useful Life) kestirimlerini sunmaktadır. Bunun için Lityum hücrenin elektrik devre modelindeki (ECM Electric Circuit Model) parametreler (Recursive Least Square) En Küçük Kareler Yöntemi ile hesaplandıktan sonra (EKF) Extended Kalman Filtre yöntemiyle pilin iç gerilimi (EMK) bulunmakta ve daha sonra SoC ve SoH degerleri hesaplanabilmekte, SoH nin degisimi göz önüne alınarak RUL hesabı yapılmaktadır. Bu çalısma içersinde iki tür BYS tasarımı ve gerçeklenmesi yapılmıstır. Bunlar Master-Slave ve FPGA tabanlı BYS tasarımlarıdır. Projede her iki tasarıma iliskin bilgiler sunulmustur. Bu tasarımlar CAN bus üzerinden aracın içindeki diger Elektronik Kontrol birimleriyle (ECU) haberlesebilmektedir. Projenin son bölümü bataryaları laboratuvarda hızlı ve güvenli bir biçimde deneyebilen HIL (Hardware in the Loop) sisteminin olusturulmasıyla ilgilidir. Bu sistemde dSPACE emülatörü kullanılmıs ve gerekli yazılımlar gelistirilerek sistem BYS deneylerini yapabilir hale getirilmistir.