Milli eğitim müdürü ve şube müdürlerinin öğretim liderliği rollerini yerine getirme düzeyleri: Rize ili örneği

dc.contributor.advisorErçetin, Şefika Şule
dc.contributor.authorŞentürk, Nuretdin
dc.date.accessioned2024-05-27T22:43:33Z
dc.date.available2024-05-27T22:43:33Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Milli eğitim müdürü ve şube müdürlerinin öğretim liderliği rollerini yerine getirme düzeylerini, ilköğretim okul müdürlerinin ve müdür yardımcılarının görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla, araştırmaya katılan yöneticilerin çeşitli değişkenlere ilişkin 'Kişisel Bilgi Formu've Milli eğitim müdürü ve şube müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarını belirlemeye yönelik ise araştırmacı tarafından geliştirilen 'Milli Eğitim Müdürü ve Şube Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları Anketi' kullanılmıştır. Anket 2014-2015 eğitim- öğretim yılında Rize ilindeki İlköğretim kurumlarında yönetici olarak çalışan; 208 okul yöneticisine uygulanarak veriler elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 21 paget programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde; Tek yönlü varyans analizi, Hotelling T^2 Testi,sıklık ,Ki kare testi, Normallik testi, homojenlik testi ,Non parametrik testlerden Mann Whitney U testi ve bağımsız t testi kullanılmıştır. Araştırmada aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır: Milli eğitim üst yöneticilerinin öğretim liderliği rolleri arasındaki 'Eğitimi geliştirme çalışmalarını yaparken kendi çalışacağı ekibini oluşturmada bürokrasi engelini kırabilir' ifadesini gerçekleştirme düzeyi hakkında okul yöneticilerinin görüşleri; % 34,1'i katılmıyorum ,% 12'si Kesinlikle katılıyorum ve % 18,8 i kesinlikle katılmıyorum şeklinde, Eğitim düzeyi, cinsiyet, branş ve mesleki kıdem değişkenleri acısından okul yöneticilerinin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Başka bir değişle okul yöneticileri milli eğitim üst yöneticilerinin öğretim liderliği rollerini yerine getirme düzeyleri hakkında benzer görüşlere sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğretim Liderliği, Milli Eğitim Müdürü, Şube Müdürü, İlköğretim Okul Yöneticisi
dc.description.abstractThe purpose of this study is put forward the fulfill leves of national education city manager and branch managers' instructional leadership roles in accordance with the opinion of the directors and co-directors of elementary schools.In this study for collection of data' Personal Information form'which shows on various variables of the managers on the survey and to determine the behavior of national education city director and branch managers of instructional leadership 'Instructional Leadership Behaviours Survey and the National Education Branch Manager'which is developed by the researcer are used.On the survey data is obtained by applying 208 principals who work as managers in primary education institutions in Rize in 2014-2015 academic year. Data was analyzed with SPSS 21 statistical software. One-way analysis of variance, Hotelling T ^ 2 test, frequency, frequency, percentage, Chi square test, normality test, homogeneity test, non-parametric test of Mann-Whitney U test, independent t-test were used. Research findings were as follows:to show educatinal leadership roles of senior managers of national education 'They can break the bureaucratic obstacles to constitute their own teams while training and development activities'.The ideas of managers are %v34.1 disagree,%12 strongly agree, %18,8 strongly disagree. Education level, gender, branch and seniority variables revealed no significant differences among the opinions of school administrators.In other words ıt is appeared that school administrators have similar views about the fulfilling levels of national education city managers and branch managers' instructional leadership roles Keywords: Instructional Leadership, Education Manager, Branch Manager, Primary School Manager.en_US
dc.identifier.endpage133en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80LBGDpdMCnmQ_SXGflfwAsbDxTW1eogRXMutPMcQGyWq
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3043
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80LBGDpdMCnmQ_SXGflfwAsbDxTW1eogRXMutPMcQGyWq
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEğitim yönetimi
dc.subjectLiderlik
dc.subjectMilli Eğitim Müdürlüğü
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüdürler
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectRize
dc.subjectDirectorate of National Educationen_US
dc.subjectDirectorsen_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectRizeen_US
dc.subjectÖğrenme
dc.subjectManagersen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectÖğretimsel liderlik
dc.subjectInstructional leadershipen_US
dc.titleMilli eğitim müdürü ve şube müdürlerinin öğretim liderliği rollerini yerine getirme düzeyleri: Rize ili örneği
dc.titleThe fulfill levels of national education city manager and branch managers' education leadership rolesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files