Hizmet pazarlamasında iletişim tekniklerinin yeri ve önemi: Bir işletme örneği

dc.contributor.advisorGönen, İbrahim
dc.contributor.authorFazla, Incilay
dc.date.accessioned2024-05-27T22:43:59Z
dc.date.available2024-05-27T22:43:59Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Pazarlama Bilim Dalı
dc.description.abstractHizmet Pazarlamasında iletişim tekniklerinin yeri ve öneminin anlatım sürecinde, pazarlama kavramı tanımlanmış, bu kavramın bileşenleri açıklanmıştır. Pazarlama kavramının bileşenleri anlatılırken pazarlamanın 4P ve 4C süreçler incelenerek günümüz pazarlama dünyasında gelinen noktayı anlatabilmek için pazarlamanın tarihsel süreci dünden bugüne anlatılmıştır. Süreçte bugün gelinen nokta hizmetin ve malların karşılaştırması araştırılarak birbirleri ile ilişkisi incelenmiştir. Mallar ve Hizmet pazarlamasının kavramsal bakışı anlatılarak hizmet pazarlamasının önemi vurgulanmış ve artan önemi savunulmuştur. Günümüzde hizmet farklılaşması ve müşteri tatmini pazarlama karmasının elemanlarını etkin kullanılması ile olacağı görüşü savunulmuştur. Müşteri odaklı pazarlama uygulamaları anlatılarak müşteri tatmini oluşturma ve karlılığa etkisi anlatılmıştır. İkinci bölümde iletişim kavramı tanımlanmış ve teknikleri açıklanmıştır. Hizmet pazarlamasında kullanılan iletişim teknikleri anlatılarak genel bir değerlendirme yapılmıştır. Üçüncü bölümde hizmet pazarlamasında iletişim tekniklerinin e ticaret alanında en etkin ve başarılı kullanan şirketlerden birisi olan Jolly Tur örneği kapsamlı şekilde incelenmiştir. Jolly Tur web tabanlı pazarlama faaliyetlerinin açıklaması ve çalışma alanlarına katkıları gözlemlenerek aktarılmıştır.
dc.description.abstractIn the process of the explanation of service marketing, marketing concept has defined and component of this concept explained. While explaining of marketing con-cept to explain process of 4P and 4C examinated all the historical process of marketing. To investigate how this process progress from yesterday to today comparing product and service. Telling the conceptual view of product and service marketing has been definding. Today, service differentation and customer satisfaction would be possible with the pro-per use of employees. Customer focused marketing practices explaining because of to create customer satisfaction and profitability effect. In the second section describes about communication techniques and concept. To describe communication techniques in service marketing overall assessment is made. In the third section, describing communication techniques about e-marketing in the example of Jolly Tour. Explanation of activities of web based marketing with obser-vating Jolly Tour.en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3NbXNLI_rmnoNdCg-mf2YuBwAKe7jbCvSg7vMMwwE19e
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3100
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3NbXNLI_rmnoNdCg-mf2YuBwAKe7jbCvSg7vMMwwE19e
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectHizmet pazarlaması
dc.subjectMüşteri odaklılık
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectService marketingen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectCustomer focusen_US
dc.subjectPazarlama iletişimi
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectMarketing communicationen_US
dc.subjectİletişim teknikleri
dc.subjectCommunication techniquesen_US
dc.titleHizmet pazarlamasında iletişim tekniklerinin yeri ve önemi: Bir işletme örneği
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files