Güzel sanatlar liseleri keman eğitiminde kullanılmak üzere oluşturulan çok sesli beş halk türküsünün icrasına yönelik model bir çalışma önerisi

dc.contributor.advisorMadanoğlu, Naci
dc.contributor.authorYılmaz, Cemre
dc.contributor.otherMüzik / Music
dc.date.accessioned2024-08-07T20:17:21Z
dc.date.available2024-08-07T20:17:21Z
dc.date.issued2021
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Sanat Dalı
dc.description.abstractİstanbul Okan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müzik Yüksek Lisans Programı'nda gerçekleştirilen bu çalışmada ilk olarak müzik eğitiminin amacından bahsedilmiş ve tanımı ele alınmıştır. Çalışmanın devamında Türkiye'deki müzik eğitiminden, çalgı eğitiminden, güzel sanatlar liselerinin kuruluşundan, keman eğitiminden ve Halk müziklerinin çok seslendirilmesinden bahsedilmiş ve bilgiler verilmiştir. Bu çalışmada yer alan parçalarda çok seslendirilen beş halk türküsünün keman icrasına yönelik yay tekniklerinin (legato, staccato, detache, sul tasto, sul ponticello, pizzicato), sol el tekniklerinin (glissando) ve pozisyon becerilerinin (başta ve sıklıkla birinci pozisyon olmak üzere; ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı, sekizinci) geliştirilip ileriki seviyelere hazırlanması doğrultusunda çalışmalara yer verilmiştir. Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin dönem seviyelerine uygun olarak çok seslendirilmiş beş halk türküsünden oluşan parçalar, bu çeşitli müzikal becerilere göre hazırlanmış ve düzenlenmiştir.
dc.description.abstractThis study was performed in the Master of Music Degree Program in the Institute of Graduate Education at Istanbul Okan University. The study first describes the purpose of music education and discusses its definition. Later, music education in Turkey, instrument training, the establishment of fine arts high schools, violin education, and the polyphony of folk music were discussed with detailed information about these topics. This study aimed to improve the students' bow techniques (legato, staccato, detaché, sul tasto, sul ponticello, and pizzicato), left-hand techniques (glissando), and position skills (especially and often the first position and also the second, third, fourth, fifth, sixth, and eighth positions) in performing five polyphonic folk songs on violin and prepare them for the next level. The pieces, which included five folk songs appropriately polyphonized for the level of the students of Fine Arts High Schools, have been prepared and arranged for these musical skills. This study was performed in the Master of Music Degree Program in the Institute of Graduate Education at Istanbul Okan University. The study first describes the purpose ofmusic education and dscusses its definition. Later, music education in Turkey, instrument training, the establishment of fine arts high schools, violin education, and the polyphony of folk music were discussed with detailed information about these topics. This study aimed to improve the students bow techniques (legato,staccato, detache, sul tastoen
dc.identifier.endpage60en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5SgvlggzuoeQRlc5LlF6vEY6lKUkb7QZ5vSs3N6oaHv2ZJc12b
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5361
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5SgvlggzuoeQRlc5LlF6vEY6lKUkb7QZ5vSs3N6oaHv2ZJc12b
dc.institutionauthorMadanoğlu, Naci
dc.institutionauthorMadanoğlu, Naci
dc.institutionauthorMadanoğlu, Naci
dc.language.isotr
dc.subjectMüzik
dc.subjectGüzel sanatlar liseleri
dc.subjectHalk türküleri
dc.subjectKeman
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectFine arts high schoolsen_US
dc.subjectMüzik eğitimi
dc.subjectFolk songsen_US
dc.subjectViolinen_US
dc.subjectTürküler
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectÇalgı eğitimi
dc.subjectFolk songsen_US
dc.subjectInstrumental educationen_US
dc.subjectÇok sesli müzik
dc.subjectPolyphonic musicen_US
dc.titleGüzel sanatlar liseleri keman eğitiminde kullanılmak üzere oluşturulan çok sesli beş halk türküsünün icrasına yönelik model bir çalışma önerisi
dc.titleA study model proposed for the performance of five polyphonic folk songs for violin education in fine arts high schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication55524a1b-727b-45f6-9878-b387fc8d5925
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery55524a1b-727b-45f6-9878-b387fc8d5925
relation.isOrgUnitOfPublication56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8

Files