Dijital pazarlamanın tarihsel gelişimi, kullanım alanları ve sosyal medya üzerindeki kullanım şekli ile etkisi

dc.contributor.advisor Saka, Lütfi
dc.contributor.author Ertürk, Emre
dc.date.accessioned 2024-08-07T19:58:18Z
dc.date.available 2024-08-07T19:58:18Z
dc.date.issued 2019
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Dijital dünyada sosyal medya kavramı hayatımıza girdiğinden beri, bir çok kişi kendine bir farklı bir alan oluşturdu. Gün geçtikçe gelişen dijital dünya ve bununla birlikte gelişen sosyal medya hayatımızda büyük bir yer kaplamaya başladı. Artık bir çok pazarlama stratejileri dijital olarak yapılmakta ve en çok sosyal medya kullanılmakta. Artık TV ve radyo üzerinden ulaşması zor insan sayısına sosyal medya üzerinden rahatlıkla ulaşılabilmekte. Sosyal medyanın bugünkü halini almasında Facebook ve Myspace çok önemli bir rol oynamakta. Teknolojinin gelişmesi ve interneti kullanımının git gide yaygınlaşması işletmelerin hedef kitle olarak belirlediği müşterilerine dijital medya gibi yeni alanlardan ulaşmasını sağlamakta. İnsanlar dijital pazarlamanın kullanımının yaygınlaşması ile beraber dijital pazarlama firmalar için oldukça önemli bir araç haline geldi firmalar dijital pazarlamanın katkısıyla müşterilere yer zaman, her hangi bir yerde ulaşabilir durumadır. Bu çalışmada öncelikli olarak dijital pazarlamanın tarihteki gelişimini ve dijital pazarlamanın artık günümüzde ne kadar çok öneme sahip olduğunu ve sosyal medyanın hayatımızı girişini ve sosyal medya ile birlikte internet kullanımı sıklığına dair alışkanlıklar ve sosyal medyanın katkısı ile sosyal medya ile online alışverişe karşı tutum arasındaki ilişki yani, internet üzerinden alışveriş alışkanlıklarına dair oluşan anket ve bunun üzerinden çıkan sonuçları göreceksiniz. Anahtar Kelimeler; Dijital Pazarlama, Sosyal Medya, E-Ticaret
dc.description.abstract Since the concept of social media in the digital world entered our lives, many people have created a different area for themselves. The digital world that has been developing day by day and the social media that has developed with it have started to occupy a big place in our lives. Nowadays, many marketing strategies are made digitally and social media is mostly used. Now the number of people that are difficult to reach via TV and radio can be easily reached via social media. Facebook and Myspace play a very important role in the social media today. The development of technology and the widespread use of the Internet allow enterprises to reach their target customers in new areas such as digital media. With the spread of the use of digital marketing, digital marketing has become an important tool for the companies. In this study, first of all, the historical development of digital marketing and the importance of digital marketing nowadays, the introduction of social media into our lives and the habits of the frequency of internet usage with social media and the contribution of social media and the relationship between social media and online shopping that is, you will see a survey of your online shopping habits and the results from it. Key words; Digital Marketing, Social Media, E-Commerce en
dc.identifier.endpage 99 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1JJwmogrvDjfmkaIjIIXpwit1WHxan1Z6AVqKu5tEMz1
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/4353
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1JJwmogrvDjfmkaIjIIXpwit1WHxan1Z6AVqKu5tEMz1
dc.institutionauthor Saka, Lütfi
dc.institutionauthor Saka, Lütfi
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Elektronik ticaret
dc.subject Pazarlama
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Electronic commerce en_US
dc.subject Pazarlama yöntemleri
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Sayısal pazarlama
dc.subject Marketing methods en_US
dc.subject Digital marketing en_US
dc.subject Sosyal medya
dc.subject Social media en_US
dc.title Dijital pazarlamanın tarihsel gelişimi, kullanım alanları ve sosyal medya üzerindeki kullanım şekli ile etkisi
dc.title The historical development of digital marketing, its usage areas and its influence on social media en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files