Çok uluslu şirketlerde pazarlama uygulamaları: Havayolu sektöründe Katar Havayolları ile THY karşılaştırması

dc.contributor.advisorÇinko, Levent
dc.contributor.authorBatır, Macit Batuhan
dc.date.accessioned2024-08-07T19:59:38Z
dc.date.available2024-08-07T19:59:38Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractDünyanın pek çok bölgesinde faaliyet gösteren çok uluslu şirketler, içinde bulundukları sektörde pazar paylarını arttırmak ve sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmek üzere pazarlama stratejileri ve uygulamalarında farklılaşmaya gitmektedir. Bu çalışma çerçevesinde, havayolu sektörü temel alınarak sektörde faaliyette bulunmakta olan çok uluslu şirketlerden Türk Havayolları ile Katar Havayolları'nın pazarlama stratejileri ile uygulamaları incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Yapılan araştırma neticesinde; iki havayolu şirketinin pazarlama stratejileri ile uygulamalarının kısmen farklılaşmakta olduğu bulgusu elde edilmiştir.
dc.description.abstractMultinational companies operating in lots of regions in the world, try to differentiate their marketing strategies and practices in the market they operate in order to increase their market shares and gain sustainable competitive advantage. Within the scope of this study, marketing strategies and practices of Turkish Airlines and Qatar Airways which are among the multinational companies operating in airline industry were investigated and compared. As the result of the research, the finding that marketing strategies and practices of these two airline companies partially differentiate, was reached.en
dc.identifier.endpage90en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmfDUiwz4fZPWpAFN6JZfhB0_GxFsZGFXpEV5eV3wQgGz
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4482
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmfDUiwz4fZPWpAFN6JZfhB0_GxFsZGFXpEV5eV3wQgGz
dc.language.isotr
dc.subjectSivil Havacılık
dc.subjectİşletme
dc.subjectHava yolları
dc.subjectHavacılık sektörü
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectKatar
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectAirlinesen_US
dc.subjectAviation sectoren_US
dc.subjectPazarlama politikaları
dc.subjectQataren_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectPazarlama yöntemleri
dc.subjectMarketing policiesen_US
dc.subjectTürk Hava Yolları
dc.subjectMarketing methodsen_US
dc.subjectTurkish Airlinesen_US
dc.subjectUluslararası işletmeler
dc.subjectInternational enterprisesen_US
dc.titleÇok uluslu şirketlerde pazarlama uygulamaları: Havayolu sektöründe Katar Havayolları ile THY karşılaştırması
dc.titleMarketing practices in multinational companies: Comparison of Qatar Airlines and Turkish Airlines in Airline industryen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files