Çok uluslu şirketlerde pazarlama uygulamaları: Havayolu sektöründe Katar Havayolları ile THY karşılaştırması

dc.contributor.advisor Çinko, Levent
dc.contributor.author Batır, Macit Batuhan
dc.date.accessioned 2024-08-07T19:59:38Z
dc.date.available 2024-08-07T19:59:38Z
dc.date.issued 2019
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Dünyanın pek çok bölgesinde faaliyet gösteren çok uluslu şirketler, içinde bulundukları sektörde pazar paylarını arttırmak ve sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmek üzere pazarlama stratejileri ve uygulamalarında farklılaşmaya gitmektedir. Bu çalışma çerçevesinde, havayolu sektörü temel alınarak sektörde faaliyette bulunmakta olan çok uluslu şirketlerden Türk Havayolları ile Katar Havayolları'nın pazarlama stratejileri ile uygulamaları incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Yapılan araştırma neticesinde; iki havayolu şirketinin pazarlama stratejileri ile uygulamalarının kısmen farklılaşmakta olduğu bulgusu elde edilmiştir.
dc.description.abstract Multinational companies operating in lots of regions in the world, try to differentiate their marketing strategies and practices in the market they operate in order to increase their market shares and gain sustainable competitive advantage. Within the scope of this study, marketing strategies and practices of Turkish Airlines and Qatar Airways which are among the multinational companies operating in airline industry were investigated and compared. As the result of the research, the finding that marketing strategies and practices of these two airline companies partially differentiate, was reached. en
dc.identifier.endpage 90 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmfDUiwz4fZPWpAFN6JZfhB0_GxFsZGFXpEV5eV3wQgGz
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/4482
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmfDUiwz4fZPWpAFN6JZfhB0_GxFsZGFXpEV5eV3wQgGz
dc.language.iso tr
dc.subject Sivil Havacılık
dc.subject İşletme
dc.subject Hava yolları
dc.subject Havacılık sektörü
dc.subject Civil Aviation en_US
dc.subject Katar
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Pazarlama
dc.subject Airlines en_US
dc.subject Aviation sector en_US
dc.subject Pazarlama politikaları
dc.subject Qatar en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Pazarlama yöntemleri
dc.subject Marketing policies en_US
dc.subject Türk Hava Yolları
dc.subject Marketing methods en_US
dc.subject Turkish Airlines en_US
dc.subject Uluslararası işletmeler
dc.subject International enterprises en_US
dc.title Çok uluslu şirketlerde pazarlama uygulamaları: Havayolu sektöründe Katar Havayolları ile THY karşılaştırması
dc.title Marketing practices in multinational companies: Comparison of Qatar Airlines and Turkish Airlines in Airline industry en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files