Velilerin anaokulu rehberlik hizmetlerinden beklentileri

dc.contributor.advisorBarut, Yaşar
dc.contributor.authorDursun, Arife
dc.date.accessioned2024-08-07T19:57:12Z
dc.date.available2024-08-07T19:57:12Z
dc.date.issued2018
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmada çocuğu anaokuluna giden velilerin anaokulu rehberlik hizmetlerinden beklenti düzeylerini etkileyebileceği düşünülen birtakım değişkenler açısından velilerin anaokulu rehberlik hizmetlerinden beklenti düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı anaokulları öğrencilerinin velileri oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini Samsun ilindeki anaokulu velilerinden tesadüfi örnekleme yoluyla, seçkisiz ve oransız belirlenen 738 veli oluşturmaktadır. Araştırmada velilerin anaokulu rehberlik hizmetlerinden beklenti düzeyleri araştırmacı tarafından hazırlanan 'Velilerin Anaokulu Rehberlik Hizmetlerinden Beklentileri Anketi' ile ölçülmüştür. Bağımsız değişkenlerle ilgili bilgiler ise, yine araştırmacı tarafından hazırlanan 'Kişisel Bilgi Formu' ile elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre ulaşılan sonuçlar şunlardır; velilerin genel olarak anaokulu rehberlik hizmetlerinden beklentileri yüksektir. Velilerin yaşları bakımından, meslekleri bakımından, ailedeki toplam birey sayısı bakımından psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinden beklenti düzeyleri farklıdır. Öğrenim durumu ve ekonomik durumu yüksek olan velilerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinden beklenti düzeyleri yüksek çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to study the expectation levels of parents from kindergarten guidance services in terms of some variables that are thought to affect expectation levels of kindergarten guidance services. The population of the research consists of the parents of the students of kindergartens of Samsun Provincial Directorate of National Education in the 2012-2013 academic year. The research sample consisted of 738 parents, randomly and disproportionately determined by random sampling from kindergarten parents in Samsun. In the study, expectation levels of parents from kindergarten guidance services were measured by 'Expectations of Parents from Kindergarten Guidance Services Survey' prepared by the researcher. Information about the independent variables was obtained by the 'Personal Information Form' again prepared by the researcher. According to the findings obtained in the research, the results are as follows; parents generally have high expectations from kindergarten guidance services. The expectation levels of the parents from the psychological counseling and guidance services are different in terms of their age, in terms of their professions, in terms of the total number of individuals in the family. Expectation levels of parents with high education and economic status from psychological counseling and guidance services was high.en
dc.identifier.endpage59en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=as2oTjW5jfr9IKSvmCdJYuWJxvWkVEzZJXzi4djuDHBEPxOo3DHMlziHi5xBSxy2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4214
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=as2oTjW5jfr9IKSvmCdJYuWJxvWkVEzZJXzi4djuDHBEPxOo3DHMlziHi5xBSxy2
dc.language.isoen
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAnaokulları
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitim
dc.subjectKindergartensen_US
dc.subjectRehberlik hizmetleri
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectGuidance servicesen_US
dc.subjectVeliler
dc.subjectParentsen_US
dc.titleVelilerin anaokulu rehberlik hizmetlerinden beklentilerien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files